Comercianți de fructe din Spania, Suedia, Orientul Mijlociu, Franța și Marea Britanie sunt interesați să stabilească contacte cu producătorii din Moldova pentru livrări ulterioare de cireșe, prune, struguri și mere. Cerințele de bază din partea cumpărătorilor sunt respectarea specificațiilor de calitate și ambalaj.
Asociația Moldova Fruct, împreună cu un grup de 12 producători și exportatori de fructe, participă, cu suportul Agenției de Investiții, al proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova și al Western NIS Entreprise Fund, la expoziția internațională Fruit Attraction, care se desfășoară în perioada 3-5 octombrie la Madrid, Spania. Prezența producătorilor și exportatorilor noștri de fructe în cadrul acestui eveniment la standul comun: „Moldova – un gust deosebit” este extrem de importantă, având în vedere faptul că suntem la începutul sezonului de export al merelor și strugurilor.
În rezultatul participării companiei noastre la ediția precedentă a expoziției, am reușit să livrăm zece containere de mere către Golful Persic. Totodată, discuțiile cu importatorii ne ajută să facem un studiu cu privire la prețuri, cerințe și tendințe, spune administratorul companiei Smarta-As, Andrei Caduc.
Anul acesta participăm pentru prima data în calitate de expozant. Acest statut oferă mult mai multe beneficii, decât cel de vizitator, începând cu promovarea imaginii de țară și terminând cu puterea de negociere. Ne-am propus să aflăm care sunt cerințele și necesitățile pe piață, tipurile de ambalaje solicitate. Astfel, încercăm să înțelegem la ce trebuie să mai lucrăm, pe ce să ne focusăm și cum să ne ajustăm producerea astfel încât să exportăm produsele noastre pe noi piețe de desfacere, menționează Vasile Pavliuc, managerul pe vânzări de la Plaiul Bârlădean.
Participarea de-a lungul anilor la expozițiile internaționale a contribuit semnificativ la dezvoltarea și modernizarea sectorului de fructe din Moldova, la stabilirea parteneriatelor valoroase, la creșterea gradului de recunoaștere a fructelor moldovenești, la reducerea dependenței de o singură piață, precum și la creșterea semnificativă a exporturilor pe piețele din UE, Asia de Sud-Est și Orientul Mijlociu. Astăzi, fructele moldovenești sunt bine cunoscute și apreciate de cei mai mari importatori, distribuitori și rețele de magazine atât din Europa, cât și de pe piața asiatică.
Cea de-a XV-a ediție Fruit Attraction a adunat mai mult de 90.000 de potențiali cumpărători din 135 de țări, care sunt în căutarea celor mai avantajoase oferte de fructe și legume, precum și a celor mai recente tendințe din industrie pentru a-și rentabiliza afacerile.