Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe, Moldova Fruct, în parteneriat cu USAID și Agricultură Performantă în Moldova, a prezentat astăzi proiectul-pilot al tururilor virtuale Cunoaște-ti Exportatorul.
11 producători de fructe de la noi, membri ai Moldova Fruct, selectați în baza unui concurs, au benefiacit deja de tururi. Imaginile panoramice și video prezintă întreaga infrastructură horticolă a fiecărei întreprinderi în parte - de la producere, la recoltare, sortare și ambalare. Cumpărătorii străini, dar și orice consumator interesat, poate vizualiza virtual livezile super intensive ale producătorilor locali, depozitele frigorifice moderne, halele de sortare și ambalare de care dispun cei 11 agricultori.
Iurie Fală, Director Executiv, Asociația Moldova Fruct, a declarat că ideea a apărut ca un răspuns la provocarea lansată de pandemie, care a blocat toate sferele vieții, inclusiv comerțul.
“A trebuit să ne ajustăm din mers la noile realități. Soluțiile digitale reprezintă o integritate în practicile de afaceri moderne”, a menționat dl Fală.
Scott Hocklander, șeful misiunii USAID în Moldova a fost prezent virtual la eveniment și și-a început discursul cu fraza: “Nu cunosc pe nimeni, care să nu fie prieten cu agricultorii din Moldova”. Domnia Sa a menționat că îi face o deosebită plăcere să fie parte a acestei călătorii.
“Sunt uimit de puterea și inovațiile pe care continuă să le demonstreze agricultorii moldoveni. Inițiativa Dvs. de export - Turul Virtual – oferă o experiență fără precedent pentru cumpărătorii internaționali de a avea acces la plantații și instalații post-recoltă ale producătorilor moldoveni. În tehnologia virtuală, consumatorii vor vedea că afacerile din R. Moldova sunt orientate spre soluții și sunt gata să ofere o calitate remarcabilă la preșuri competitive”, a subliniat oficialul USAID, care a mai precizat că instrumentele digitale reprezintă contactul dintre producătorii moldoveni și consumatorii internaționali.
Dl Fală a mai reiterat că în spațiul virtual avem la dispoziție timp limitat pentru a crea o impresie pozitivă și a trezi curiozitatea unui cumpărător potențial care stă în fața calculatorului undeva în Europa, Asia sau Orientul Mijlociu și nu are cunoștințe despre Republica Moldova sau fructele ei cu un gust deosebit.
Cumpărătorii interesați de fructele noastre vor putea să călătorească doar cu un singur click în livada producătorilor, să vadă infrastructura de care dispune plantația, să cunoască gama de fructe pe care acesta o produce, soiurile și facilitățile post-recoltare din cadrul gospodăriei.
„De obicei, participăm la toate expozițiile internaționale la care asociația Moldova Fruct are stand. Noi conștientizăm cât de importantă este producerea calitativă a fructelor, dar tot atât de importantă este și promovarea profesionistă a acestora. Din cauza pandemiei, anul acesta am putut participa doar la WorldFood Moscow. Acum, că avem turul virtual, îl putem utiliza ca pe un instrument profesionist de promovare, să le includem la noi pe site și pe rețele de socializare, dar și să le transmitem potențialilor parteneri”, a spus Vitalie Caimacan, administrator Elit Fruct SRL.
În ultimii ani, sectorul de producere a fructelor a cunoscut o dezvoltare vertiginoasă, atât în aspect de implementare a celor mai moderne tehnologii de producere, dar și certificare GlobalG.A.P./GRASP, ISO 22000. În acest context, fructele produse în Moldova, care au ajuns și pe piața SUA, pot face concurență celor produse în UE, iar tururile virtuale elaborate reprezintă un instrument de a convinge un număr cât mai mare de cumpărători că suntem competitivi și putem face față cerințelor.
Tururile virtuale vor fi ulterior intens promovate de Moldova Fruct pe piața externă, fiind integrate în ofertele comerciale care vor fi prezentate în cadrul diverselor evenimente comerciale internaționale. USAID este sigură că această soluție de marketing digital poate fi utilizată ca model și pentru alte sectoare.