FRUCTELE DIN MOLDOVA, ÎNTR-UN ALT „AMBALAJ”! A fost lansat proiectul-pilot Tururile Virtuale Cunoaște-ti Exportatorul

18 nov 2020
Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe, Moldova Fruct, în parteneriat cu USAID și Agricultură Performantă în Moldova, a prezentat astăzi proiectul-pilot al tururilor virtuale Cunoaște-ti Exportatorul.
11 producători de fructe de la noi, membri ai Moldova Fruct, selectați în baza unui concurs, au benefiacit deja de tururi. Imaginile panoramice și video prezintă întreaga infrastructură horticolă a fiecărei întreprinderi în parte - de la producere, la recoltare, sortare și ambalare. Cumpărătorii străini, dar și orice consumator interesat, poate vizualiza virtual livezile super intensive ale producătorilor locali, depozitele frigorifice moderne, halele de sortare și ambalare de care dispun cei 11 agricultori.
 

Iurie Fală, Director Executiv, Asociația Moldova Fruct, a declarat că ideea a apărut ca un răspuns la provocarea lansată de pandemie, care a  blocat toate sferele vieții, inclusiv comerțul.
 
“A trebuit să ne ajustăm din mers la noile realități. Soluțiile digitale reprezintă o integritate în practicile de afaceri moderne”, a menționat dl Fală.
 
Scott Hocklander, șeful misiunii USAID în Moldova a fost prezent virtual la eveniment și și-a început discursul cu fraza: “Nu cunosc pe nimeni, care să nu fie prieten cu agricultorii din Moldova”. Domnia Sa a menționat că îi face o deosebită plăcere să fie parte a acestei călătorii.
 
Sunt uimit de puterea și inovațiile pe care continuă să le demonstreze agricultorii moldoveni. Inițiativa Dvs. de export  - Turul Virtual – oferă o experiență fără precedent pentru cumpărătorii internaționali de a avea acces la plantații și instalații post-recoltă ale producătorilor moldoveni. În tehnologia virtuală, consumatorii vor vedea că afacerile din R. Moldova sunt orientate spre soluții și sunt gata să ofere o calitate remarcabilă la preșuri competitive”, a subliniat oficialul USAID, care a mai precizat că instrumentele digitale reprezintă contactul dintre producătorii moldoveni și consumatorii internaționali.  
 
Dl Fală a mai reiterat că în spațiul virtual avem la dispoziție timp limitat pentru a crea o impresie pozitivă și a trezi curiozitatea unui cumpărător potențial care stă în fața calculatorului undeva în Europa, Asia sau Orientul Mijlociu și nu are cunoștințe despre Republica Moldova sau fructele ei cu un gust deosebit.
 
Cumpărătorii interesați de fructele noastre vor putea să călătorească doar cu un singur click în livada producătorilor, să vadă infrastructura de care dispune plantația, să cunoască gama de fructe pe care acesta o produce, soiurile și facilitățile post-recoltare din cadrul gospodăriei.
 
De obicei, participăm la toate expozițiile internaționale la care asociația Moldova Fruct are stand. Noi conștientizăm cât de importantă este producerea calitativă a fructelor, dar tot atât de importantă este și promovarea profesionistă a acestora. Din cauza pandemiei, anul acesta am putut participa doar la WorldFood Moscow. Acum, că avem turul virtual, îl putem utiliza ca pe un instrument profesionist de promovare, să le includem la noi pe site și pe rețele de socializare, dar și să le transmitem potențialilor parteneri”, a spus Vitalie Caimacan, administrator Elit Fruct SRL.
 
În ultimii ani, sectorul de producere a fructelor a cunoscut o dezvoltare vertiginoasă, atât în aspect de implementare a celor mai moderne tehnologii de producere, dar și certificare GlobalG.A.P./GRASP, ISO 22000. În acest context, fructele produse în Moldova, care au ajuns și pe piața SUA, pot face concurență celor produse în UE, iar tururile virtuale elaborate reprezintă un instrument de a convinge un număr cât mai mare de cumpărători că suntem competitivi și putem face față cerințelor.
 
Tururile virtuale vor fi ulterior intens promovate de Moldova Fruct pe piața externă, fiind integrate în ofertele comerciale care vor fi prezentate în cadrul diverselor evenimente comerciale internaționale. USAID este sigură că această soluție de marketing digital poate fi utilizată ca model și pentru alte sectoare.
 
Top știri

PETRU MIHOV: Mi-a fost de mirare că în 2021 Rusia a procurat de la noi soiuri roz. În Belarus, în Europa, mai vindem și struguri albi

12 jan 2022

STARTUP-URI ÎN AVANS: Subvenții de 75 milioane lei pentru proiecte agricole la sate, disponibile din anul viitor. Detalii

30 dec 2021

CE SE-NTÂMPLĂ ÎN STUPINE? Apicultorii îngrijorați de temperaturile care ar putea provoca albinele la zborul de curățare

04 jan 2022

VIDEO: PRODUSELE WUXAL DE LA UNIFER X, partenerul optimal al producătorilor agricoli. Ce spune compania „VIORIX-AGRO”

27 dec 2021

VINĂRIA PURCARI A AJUNS PE WALL-STREET. Istoria de succes a lui Victor Bostan și a vinului care a cucerit întreaga lume

03 jan 2022
Din aceeași categorie

AU EXPORTAT PENTRU CĂ DEȚIN CERTIFICAT: Ce volum de fructe a fost livrat în 2021 în UE de producătorii cu GLOBALG.A.P. și GRASP

19 jan 2022

COMORILE DIN PĂDURE SAU TOTUL DESPRE AFINE: Când le plantăm, cum le îngrijim și când strângem roada

18 jan 2022

CULTIVATORII DE ALUN: Curs de instruire despre agrotehnici și tăieri în livadă. Masterclass de la cercetătorul Valerio Cristofori

18 jan 2022

DELICII DIN NATURĂ, O AFACERE CU DESERTURI DIN FRUCTE ȘI BACIFERE USCATE. O nouă istorie de succes a antreprenoarei Ludmila Castraveț

11 jan 2022

UNDE-I ȚUICA ȘI MAGIUNUL DE PRUNE DE PE RAFTURI? Producătorii din România se confruntă cu o dilemă. Detalii

06 jan 2022

FRUCTELE DIN MOLDOVA, ÎNTR-UN ALT „AMBALAJ”! A fost lansat proiectul-pilot Tururile Virtuale Cunoaște-ti Exportatorul

FRUCTELE DIN MOLDOVA, ÎNTR-UN ALT „AMBALAJ”! A fost lansat proiectul-pilot Tururile Virtuale Cunoaște-ti Exportatorul

FRUCTELE DIN MOLDOVA, ÎNTR-UN ALT „AMBALAJ”! A fost lansat proiectul-pilot Tururile Virtuale Cunoaște-ti Exportatorul

loading ...