MOLDOVA FRUCT UNEȘTE PRODUCĂTORII DE PE AMBELE MALURI ALE NISTRULUI. Care are este scopul, afli AICI
29 jan 2021
Fructele moldovenești vor fi, de acum încolo, promovate în comun de către membrii asociațiilor Moldova Fruct și Dnestrovskii Fruct, care vor participa la o serie de activități de instruire și schimb de experiență. În urma acestora, vor fi identificate modalități de marketing pentru a cuceri, cu asistența Suediei și PNUD, în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade), piețe alternative de desfacere a mărfii.
Iurie Fală, directorul executiv al Asociației Moldova Fruct, a menționat că „implementarea acelorași tehnologii de producere a fructelor va contribui la creșterea durabilă a competitivității fructelor moldovenești pe piețele țintă, iar aplicarea standardelor de calitate și de marketing va înlesni extinderea și diversificarea piețelor de desfacere a fructelor moldovenești și eliminarea treptată a dependenței de o singură piață de desfacere”.
Potrivit lui, piața Uniunii Europene devine tot mai importantă pentru exporturile de fructe din Republica Moldova, iar facilitarea comunicării și stabilirea relațiilor dintre exportatorii autohtoni și operatorii din comerț de pe această piață reprezintă obiectivele primordiale ale Asociațiilor.
„În cadrul activităților finanțate de Suedia în cadrul proiectului PNUD/AdTrade, venim cu soluții pe termen mediu de depășire a problemelor create de COVID19 asupra extinderii și diversificării piețelor de desfacere pentru fructele moldovenești produse de membrii asociațiilor partenere. De asemenea, ne propunem consolidarea sustenabilă a platformei „Fructe de pe malurile Nistrului” formată de Asociațiile Moldova Fruct și Dnestrovskii Fruct, în calitate de prestator de servicii profesionale de reprezentare a intereselor, de marketing, și agrobusiness și promovare a exporturilor de fructe sub marca comercială comună Moldova - un gust deosebit pe piețele din UE”, a subliniat Lucia Batereanu, coordonator de proiect Moldova Fruct.
În cadrul proiectului, patru întreprinderi de pe malul stâng al Nistrului vor beneficia de elaborarea tururilor virtuale - un instrument care s-a dovedit foarte eficient pentru promovarea fructelor în condiții de pandemie.
O parte din activități vor fi realizate online, combinate cu cele care implică interacțiune fizică între parteneri.