Istoria companiei începe cu patru tineri antreprenori a căror pasiune pentru chimie i-a determinat să lanseze două companii israeliene de protecție a plantelor, Agan (în 1945) și Makhteshim (1952). Cele două companii au avut un rol vital în modelarea industriei chimice și agricole inovatoare din Israel și au devenit un jucător puternic pe plan internațional atunci când au fuzionat în 1997, punând astfel bazele Makhteshim Agan.
Începând din anul 2014, compania devine cunoscută sub numele de ADAMA, odată cu lansarea brandului la nivel global.
“În urmă cu 10 ani lua ființă brandul ADAMA, un nume puternic, cu o simbolistică aparte, ce reunea zeci de țări și decenii întregi de cercetare, inovație și performanță în agricultură. Totul sub o singură identitate, o singură cultură, o marcă globală. Astăzi le mulțumim echipelor noastre talentate de pe întregul mapamond, care prin pasiune și determinare fac din ADAMA un business de succes: suntem prezenți în peste 100 de țări și deținem unul dintre cele mai diversificate portofolii de substanțe active. Suntem mândri că România este parte din povestea acestui succes”, afirmă Gabriela VILA, Director General ADAMA România și Republica Moldova.
În prezent, ADAMA este membră a Grupului Syngenta, cea mai mare companie producătoare de inputuri agricole din lume, și se situează pe locul 7 în topul global al companiilor de protecția plantelor, cu o rată de creștere istorică pe termen lung de trei ori mai mare decât media sectorului.
Compania deține un portofoliu extins de produse, care este este dezvoltat, fabricat și formulat în 4 centre de cercetare și dezvoltare de ultimă generație și în 22 de unități de producție și formulare în întreaga lume.
Listată la Bursa de Valori din Shenzhen (China), compania a înregistrat la nivel global în 2023 vânzări de 4,7 miliarde USD, oferind soluții care răspund nevoilor fermierilor și clienților locali în peste 100 de țări la nivel global.
Compania integrează sustenabilitatea în toate activitățile sale cheie și urmărește cu prioritate ca soluțiile sale să crească productivitatea culturilor fermierilor, limitând impactul asupra mediului și reducând amprenta de carbon. De altfel, recent, ADAMA a obținut „medalia de bronz” de la Ecovadis, o platformă renumită la nivel mondial care evaluează performanțele companiilor în domeniul sustenabilității.
Conexiunea cu pământul, fundamentul viziunii ADAMA
În limba ebraică, termenul „adama” înseamnă „pământ”, concept care definește întreaga viziune a companiei. Conexiunea cu pământul, esența agriculturii, stă la baza angajamentului puternic pe care ADAMA și l-a asumat pentru fermieri și pentru întreaga industrie, angajament tradus prin sloganul „Listen, Learn, Deliver”.Astfel, compania caută în mod proactiv oportunități de a asculta opiniile fermierilor, experților și ale echipei proprii cu scopul de a transpune cunoștințele acumulate în strategia de furnizare de soluții și produse personalizate pe nevoile fiecărui client.
„Listen, Learn, Deliver este un concept care s-a născut în câmp. Și, totodată, este filosofia care ne ghidează în viața de zi cu zi. Asta pentru că noi, la ADAMA, ascultăm fermierii, clienții și experții, învățăm să înțelegem provocările lor și livrăm soluții care răspund problemelor și nevoilor lor aflate într-o continuă schimbare. Doar așa putem aduce valoare în ferme și susține fermierii să facă ceea ce știu cel mai bine: să hrănească lumea.”, explică Gabriela VILA. Portofoliu optim care îmbină inovația și tradiția pentru piața din RomâniaAmbiția companiei în România și Republica Moldova este de a fi prima alegere a partenerilor săi, fermieri și distribuitori, și de a furniza acestora în mod constant produse inovatoare de protecție a plantelor, oferind totodată flexibilitate și simplitate în desfășurarea afacerilor.
Portofoliul ADAMA în România include 42 de soluții de protecția plantelor, dintre care 7 produse au fost lansate doar în ultimii 3 ani, precum și 10 pachete comerciale care combină mai multe produse. De asemenea, în cursul anului 2024 urmează să fie omologate alte cinci noi produse - patru fungicide și un erbicid.
Cumulat, până în 2030, compania are în plan să lanseze nu mai puțin de 20 de produse noi, destinate principalelor culturi agricole.