Inițiativa pornește din dorința de a răspunde nevoii reale de comunicare rapidă și vizuală între experții din agricultură și producătorii agricoli, în special în contextul provocărilor sezoniere din câmp.
Proiectul a fost lansat oficial în urma unui atelier practic de fotografie, organizat de Bayer Moldova pentru echipele sale tehnice, cu sprijinul specialistei în comunicare și creație vizuală, Cristina Untilă. Participanții au fost instruiți în realizarea de imagini relevante pentru contextul agricol, cu accent pe compoziție, lumină naturală, unghiuri de impact și detalii utile pentru diagnosticarea bolilor și dăunătorilor din culturi.

Este important ca mesajul din câmp să ajungă la fermieri rapid, clar și vizual. Prin fotografie putem transmite realitatea din teren într-un mod autentic, util și profesionist, a menționat Cristina Untila.
Informații practice, transmise direct din câmp
Rubrica „Agro Alert” va include fotografii și materiale video scurte, alerte din teren despre starea culturilor, sinteze tehnice și observații specializate din partea agronomilor Bayer, exemple de bune practici aplicate de fermieri în diverse regiuni.Această platformă vine în sprijinul deciziilor operative ale agricultorilor, oferindu-le informații verificate și adaptate contextului agricol local. Într-un sector în care reacția promptă poate face diferența între pierdere și randament, accesul la date din teren devine esențial. Proiectul își propune să devină un instrument pentru informarea vizuală și tehnică a fermierilor, adaptat ritmului de lucru și provocărilor din teren.
Primul material din cadrul rubricii „Agro Alert” este deja disponibil și prezintă intervenția Bayer în cultura de orz afectată de helminthosporioză, la Vepagro Farm, Cantemir. Detalii, AICI.
Rămâneți cu ochii pe Agromedia și „Agro Alert”.