DEȚII UN ÎMM? SOLICITĂ BANI PENTRU PROMOVAREA PRODUSELOR PE PIAȚA EXTERNĂ. Cum, afli AICI

16 jun 2021
Companiile din Moldova care vor să-și promoveze produsele pe piața externă pot solicita bani de la stat. ODIMM recepționează, în regim continuu, solicitările de accesare a suportului financiar sub formă de Business Voucher prin intermediul “Programului de Creștere și Internaționalizare a ÎMM”, anunță AGROMEDIA cu referire la bizlow.md.
 
Mai exact, companiile pot primi până la 100 mii lei pentru achiziționarea serviciilor de dezvoltare pentru următoarele afaceri: imagine corporativă/produs; dezvoltarea și integrarea sistemelor informaționale financiare/management/producere; evaluarea companiei pentru implementarea standardelor; instruiri și cursuri de dezvoltare a personalului; asistență pentru înregistrarea obiectelor de proprietate intelectuală; elaborarea planurilor de dezvoltare/extindere pe noi piețe.

În acest sens există și Hotărârea de Guvern Nr. 439 “Cu privire la aprobarea Programului de susținere a afacerilor cu potențial înalt de creștere și internaționalizare a acestora”, adoptată la 01.07.2020.

Actul legislativ stipulează că în temeiul Art. 11 din Legea nr. 179/2016 cu privire la întreprinderile mici și mijlocii, Executivul a aprobat  Programul de susținere a afacerilor cu potențial înalt de creștere și internaționalizare a acestora. În același context, “implementarea Programului de susținere a ÎMM este în sarcina Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, în coordonare cu Ministerul Economiei și Infrastructurii”. De menționat că “finanțarea activităților prevăzute conform Programului se va efectua din contul şi în limitele alocațiilor prevăzute în bugetul de stat și din contul asistenței financiare externe”.
 
Aportul întreprinderilor din agricultură la creșterea PIB-ului
 
Sectorul întreprinderilor mici și mijlocii (ÎMM), considerat “coloana vertebrală a economiei”, deține un rol important în dezvoltarea economiei naționale, contribuind nemijlocit la formarea PIB-ului și la crearea noilor locuri de muncă, stimularea competitivității, creșterea exporturilor, favorizarea inovațiilor și a tehnologiilor moderne. Aportul ÎMM la PIB-ul Republicii Moldova în perioada 2016-2018 a constituit 51% în comparație cu cea a ÎMM din Uniunea Europeană, care constituie 57,4%. Acest fapt demonstrează că productivitatea sectorului ÎMM din Republica Moldova se situează sub nivelul mediei Uniunii Europene.
 
Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, în 2018 sectorul ÎMM a contribuit la formarea PIB în proporție de 50,2%. Printre activitățile economice ale ÎMM care dețin ponderea majoritară la formarea PIB pentru sectorul ÎMM (de peste 80%) se remarcă și agricultura, cu un aport de 11,2%.
 
Antreprenorii interesați de program, trebuie să completeze un formular de aplicare în care să indice datele despre companie și fondatori, dar și rezultatele financiare pentru ultimul an. La fel, în cadrul formularului urmează să fie prezentate produsele care vor fi promovate pe piața externă și bugetul estimativ pentru activitățile planificate. Formularul de aplicare poate fi accesat aici: https://survey.odimm.md/pci/
 
loading ...