GRANTURI PENTRU PROMOVAREA VINĂRIILOR NOASTRE PE PIAȚA INTERNAȚIONALĂ

12 jul 2024
Mai multe companii vitivinicole din toate regiunile vitivinicole ale Republicii Moldova vor beneficia de programul WESA, care oferă granturi de până la 800.000 de lei, pentru susținerea vinăriilor în eforturile lor de vizibilitate internațională. Programul se concentrează pe creșterea exporturilor cu 15-20% și pe sporirea anuală a bugetelor de marketing cu 60%.
 
La evenimentul de lansare al programului, au fost prezenți vinificatori care deja au beneficiat de suportul WESA în edițiile anterioare și au împărtășit din experiența lor.
 


Mihai Necula, reprezentatul Gitana Winery:
Am beneficiat de aceste fonduri încă din 2017, când a trebuit să construim un brand de țară de la zero. Ulterior, Gitana Winery a înregistrat o creștere de 40% pe piața din România. Asta ne-a demonstrat importanța creării unui brand de cramă. În 2020, ne-am focusat pe promovarea vinurilor printre consumatorii din mass market, astfel, am reușit să creștem prețurile.


 
Arcadie Foșnea, fondator Crama Mircești:
Anul acesta, cu suportul donatorilor, am decis să facem o campanie mai activă de promovare pe piața din România. Vinurile noastre se bucură de cumpărători la export. Fiind mici producători, de multe ori, ne pomenim pe piețele din afară că avem sold out la vinurile noastre și asta ne bucură. Mulțumim partenerilor de dezvoltare și donatorilor pentru suport.
 
Micii producători, cramele de generație nouă și companiile vinicole campioane la export cu o prezență activă pe piețele internaționale vor putea beneficia de suport financiar nerambursabil variind între 300.000 și 800.000 de lei, cu o rată a contribuției proprii diferită în funcție de categoria din care fac parte.
 
Prezent la evenimentul de lansare, V. Bolea a declarat: Aceste programe de sprijin, producătorii de vinuri vor putea accesa granturi și suport pentru a pătrunde pe piața europeană și globală. Este esențial ca vinurile moldovenești să fie apreciate la nivel mondial. Producerea vinurilor reprezintă doar o parte din drumul către succes. La fel de esențială este promovarea și prezența pe piețele internaționale, o provocare adesea dificilă pentru mulți vinificatori, chiar și pentru cei care produc vinuri de înaltă calitate. Avem 68 de vinării mici în Moldova, dar există potențial de creștere. Este vital să le oferim tot sprijinul necesar, inclusiv pentru promovarea exporturilor, amenționat vicepremierul.
 
Programul WESA este implementat de Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) în parteneriat cu Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) și Proiectul USAID de Competitivitate și Reziliență Rurală (PCRR).
 
Perioada de consultare și depunere a dosarelor este între 12 iulie și 5 august.
loading ...