FLUIDIZAREA TRANSPORTULUI CU MĂRFURI PENTRU EXPORT – TEMĂ DE DISCUȚIE ÎN PARLAMENT

17 mai 2022
Cozile interminabile de la frontiera cu România în care stau camioanele cu produse moldovenești pentru export au devenit subiect de discuție în Parlament. În ședință s-au întrunit asociațiile agricole de profil, transportatorii și reprezentanții Serviciului Vamal RM, împreună cu Președintele Comisiei Agricultură și Industrie Alimentară Vladimir Bolea.

Principala temă de discuție a fost fluidizarea traficului marfar cu produsele agricole perisabile autohtone, crearea „coridoarelor verzi”, simplificarea și urgentarea procedurilor vamale și transfrontaliere, care ar permite camioanelor ce transportă produse agricole autohtone să ajungă la destinație într-un timp mai scurt.

În cadrul ședinței, de asemenea, s-au punctat și un șir de acțiuni de nivel internațional, care vor permite produselor agricole autohtone accesarea destinatarilor, într-un timp cât mai rapid, luând în vedere termenul scurt de valabilitate al acestora.

În prezent, pentru a ieși din țară, camioanele cu marfă stau în rând, în vama Leușeni câte 3, 4 zile. De exemplu, sâmbătă, la ieșirea din țară, era o coadă de 115 camioane. Așa cum în doar câteva săptămâni producătorii moldoveni vor începe culesul căpșunelor care urmează să fie vândute pe piețele din afară, această problemă necesită rezolvare în cel mai scurt timp.

Cu referire la acest subiect,  Președintele de onoare al Moldova Fruct, Vitalie Gorincioi, a menționat că fluidizarea transportului la vamă este problema stringentă a momentului.
Este nevoie urgent ca statul să intervină și să simplifice modalitatea de traversare a frontierei cu România pentru camioanele cu mărfuri. Camioanele cu măr stau câte 3 zile în rând pentru a traversa frontiera. În scurt timp, începe sezonul cireșelor, caiselor, prunelor, toate sunt fructe ușor alterabile, deci nu pot să stea zile în șir în vamă, a declarat pentru Agromedia, Vitalie Gorincioi.
loading ...