Purcari Wineries își propune să dubleze principalii indicatori operaționali până în 2027. Grupul a anunțat că țintește un EBITDA de peste 200 milioane RON și vânzări de peste 600 milioane RON până în 2027, să crească profitul net de la 64 milioane RON la 130 milioane RON și să majoreze dividendele de 2,3 ori, de la 0,6 RON / acțiune la 1,4 RON - aproximativ dublu față de valorile corespunzătoare din 2023.
Purcari a prezentat nouă să strategie pe termen mediu, care vizează consolidarea poziției sale de campion global în devenire în domeniul vinificației, dedicat păstrării și promovării patrimoniului vinicol al țărilor din Nouă Europa, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București, scrie FI.
Strategia se bazează pe trei piloni cheie: Creștere profitabilă, Excelență în Vinificație și Excelență Comercială, facilitată de modernizarea (digitalizarea) Instrumentelor și Proceselor, de Talent și Cultură. Piețele principale pentru creștere includ România, Moldova, Bulgaria, precum și regiuni de export din Europa Centrală și de Est extinsă, Marea Britanie, SUA și Asia.
Grupul Purcari își va accelera eforturile de premiumizare, concentrându-se pe creșterea vânzărilor de produse din gamele de Top, precum Purcari Nocturne sau brandurile din edițiile limitate, în timp ce își va extinde prezența pe noi piețe prin activități M&A punctate. Grupul va continuă să promoveze soiurile de struguri autohtone precum Rară Neagră pentru a crea un avantaj competitiv greu de replicat printr-un portofoliu unic și o reputație consolidată. Excelență în vinificație rămâne în centrul operațiunilor Grupului, cu planuri de extindere a capacității de producție și de plantare de noi podgorii pentru a asigura cantitatea și calitatea strugurilor necesare pentru creștere și premiumizare. În plus, Compania își propune să optimizeze eforturile de marketing pentru a stimula creșterea întregului său portofoliu.
Grupul Purcari este la fel dedicat promovării sustenabilității în toate operațiunile sale. Că parte a strategiei sale ESG, grupul va continuă să investească în reducerea consumului de apă și energie, în îmbunătățirea gestionării deșeurilor și în extinderea utilizării energiei solare, cu obiectivul de a obține până la 80% din necesarul sau de energie din surse curate. Compania își propune, de asemenea, să dezvolte în continuare practici sustenabile de viticultura, inclusiv extinderea sistemelor de irigație. Grupul continuă să se axeze pe dezvoltarea angajaților, implicarea în comunitate și adera la cele mai bune practici de guvernanță.
Suntem încântați să lansăm această strategie ambițioasă, menită să poziționeze Grupul Purcari că un lider mondial în devenire în domeniul vinului. Cu un accent clar pe premiumizare, sustenabilitate și inovare, suntem bine poziționați să ne atingem obiectivele noastre financiare și operaționale ambițioase până în 2027, păstrând și promovând în același timp bogatele tradiții viticole din Nouă Europa, a declarat Victor Bostan, CEO și Fondator Purcari.
Grupul va caută să implementeze peste 150 de inițiative operaționale în toate locațiile pentru a asigura atingerea la timp a obiectivelor sale de creștere. Progresele vor fi măsurate prin intermediul Obiectivelor și Rezultatelor Cheie (OKR) definite pentru fiecare domeniu al companiei, pe toți pilonii strategici, asigurând astfel atingerea obiectivelor ambițioase ale companiei și menținerea agilității în navigarea schimbărilor de pe piață.