FRUCTELE MOLDOVENEȘTI CUCERESC PIAȚA ROMÂNEASCĂ LA RO FRUITS & VEGETABLES SHOW 2024

22 nov 2024
Membrii Asociației Moldova Fruct, susținuți de Proiectul USAID Competitivitatea și Reziliență Rurală, au luat parte la Forumul „RO Fruits & Vegetables Show” 2024. dedicat tendințelor de consum, inovații și colaborări strategice din domeniu.
 
Piața Românieie o destinație importantă pentru noi și o tratăm locală constituie ca proximități logistice și preferințelor similare ale consumatorilor. M-am bucurat să interacționeze cu reprezentanții lanțurilor de retail, precum Metro Cash&Carry, Carrefour, Lidl, Profi, Auchan și Diana. De asemenea, am remarcat creșterea cererii pentru struguri și caise cu 23% față de anul trecut, iar merele ocupă locul doi în topul produselor comercializate, a declarat Ștefan Bîtlan, director Fani SRL.
 
În primele 10 luni ale anului 2024, exporturile moldovenești pe piața românească au atins cifre impresionante: 20.000 de tone de mere, 16.000 de tone de struguri și 12.000 de tone de prune.
 
Consumatorii români pun din ce în ce mai mult accent pe calitate, gust și ambalaje sustenabile, renunțând treptat la criteriul prețului scăzut. Alexandra Bîcu, specialist marketing Moldova Fruct, a subliniat:
Trendurile care trebuie urmărite de producători și exportatori includ inovația, sustenabilitatea, comerțul online și protecția mediului. Consumatorii preferă produsele fără ambalaje din plastic, optând pentru caserole, tăvițe sau pungi din carton.
 
Conform NielsenIQ, fructele și legumele legate 8,1% din coșul de consum al românilor, iar vânzările din acest sector au crescut cu 14% în 2024 față de anul anterior.
 
Carrefour, unul dintre liderii pieței de retail din România, a prezentat modelul lor de cooperare cu producătorii locali, colaborând cu peste 350 de fermieri organizați în 29 de cooperative. Dezvoltarea capacităților de stocare și ambalare a fost evidențiată ca fiind esențială pentru succesul acestui parteneriat.
 
 
loading ...