În perioada 8-10 februarie, 16 producători și exportatori de fructe din Moldova, membri ai Asociației Moldova Fruct, participă la cel mai important târg pentru industria mondială de fructe și legume - Expoziția „Fruit Logistica” din Berlin, Germania.
Antreprenorii moldoveni au mers la Berlin cu mere, struguri de masă și prune uscate de înaltă calitate. Totodată, producătorii își vor prezenta ofertele de prune, cireșe și caise pentru sezonul care vine.
De asemenea, producătorii din Moldova sunt interesați să cunoască soluțiile inovative de gestionare a riscurilor cauzate de schimbările climatice, care influențează business-ul internațional cu fructe, de la producerea materialului săditor și până la adaptarea tehnologiilor de producere, pentru mulți ani înainte.
Drept urmare a provocărilor actuale, obiectivul nostru strategic de a poziționa Republica Moldova ca țară cu livezi și infrastructură post-recoltare moderne și ca furnizor de fructe proaspete de înaltă calitate, se lărgește. Astfel, ne propunem să preluăm cele mai bune practici internaționale de adaptare la schimbările rapide și sperăm să identificăm soluțiile optime de logistică, să stabilim noi parteneriate, precum și să setăm obiectivele pentru următorul sezon cu clienții, spune Iurie Fală, directorul executiv al Asociației Moldova Fruct.
Prezența producătorilor moldoveni la cea mai mare expoziție specializată din Europa, este una tradițională deja, permițându-le să stabilească parteneriate comerciale cu importatori din întreaga lume și să-și reorienteze exporturile de fructe atât pe noi piețe europene, cât și din Orientul Mijlociu. Participarea în cadrul acestui eveniment este posibilă datorită sprijinului Proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova și Western NIS Enterprise Fund (WNISEF).
Anul trecut, Expoziția Fruit Logistica a găzduit aproape 42.600 de expozanți și vizitatori din peste 130 de țări, un indicator impunător care reconfirmă faptul că acest eveniment trebuie să se regăsească pe agenda asociației de promovare externă a sectorului horticol.
Expozițiile internaționale ne ajută nu doar la promovarea și recunoașterea mărcii comerciale naționale ”Moldova – un gust deosebit”, la stabilirea relațiilor comerciale cu potențiali cumpărători, ci și la analiza soluțiilor care vor stimula piața în următorii ani și vor contribui semnificativ la îmbunătățiri în cadrul întregului lanț de aprovizionare.