Din cauza conflictului din Ucraina, încă o fabrică cu tradiție se vede nevoită să-și mute producția în România. Este vorba de uzina de tractoare din Harkov, cunoscută pentru tractoarele cu senile produse pe vremea sovieticilor, care își transferă utilajele la Holboca, în județul Iași.
Este al doilea anunț de acest fel de la declanșarea conflictului. Anterior, afaceristul ucrainean Lavrenko Ruslan Aleksandrovich, proprietarul Vinnytska Ovocheva Kompaniya (VOK), a făcut public faptul că trebuie să reloce producția de utilaje agricole în comuna Holboca, Iași.Acum, povestea se repetă, în condițiile în care orașul Harkov a fost bombardat puternic de ruși, iar potrivit informațiilor din presa occidentală, în data de 2 martie ar fi fost lovită inclusiv fabrica de tractoare.
Igor Crusnevschi, un distribuitor de utilaje agricole, anunță că va pune la dispoziția afaceriștilor ucraineni un teren în localitatea Holboca din județul iași, unde ucrainenii ar urma să se apuce de treabă foarte repede, potrivit BZI.ro. El ar urma să fie partener în această afacere, alături de cei doi producători din Ucraina.
“Fabrica de tractoare din Harkov va fi mutată la Iași. Este a doua companie care va veni în Iași și sperăm că vom dezvolta, aici, o adevărată industrie în domeniu, că va fi interes pentru utilajele produse la Holboca. Ne dorim să facem produse românești, de aceea vrem să obținem patentarea pentru tractor și alte utilaje agricole. Va fi un parteneriat între cele două companii care fac utilaje agricole, respectiv cea din Vinița și cea din Harkov. Vor veni inginerii ucraineni, care pregătesc mutarea și caută angajați români pe care să-i școlească. Intenționăm să începem cât mai repede producția, aici, la Holboca”, a declarat Igor Crusnevschi.
Uzina din Karkov – Tractor Plant, situată în zona industrială a orașului, a fost înființată pe vremea lui Stalin, în 1930, iar primul tractor a fost produs în 1931. Acesta funcționa cu kerosen și avea 31 CP. În 1972, începe producția T150K, cu șenile la acea data, care rămâne un tractor emblematic și până astăzi pentru construcția de mașini agricole din Ucraina. De altfel, el este și al doilea cel mai vândut model după Kirovets K700 în Europa de Est.
sursa: puterea.ro