„Turist în Moldova” face parte din campania națională „Hai La Mine Acasă”, implementată de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern (ANTRIM) cu suportul MCTA.
Natalia Țurcanu, director-executiv, ANTRIM:
„ Vlogul „Turist în Moldova” este un fel de ghid de călătorii, care poate fi urmărit de oricine își planifică vacanțele, iar experiențele trăite de personajul principal sunt o demonstrație în plus că țara noastră are ce oferi în materie de turism. Ne dorim astfel ca tot mai mulți oameni să-i cunoască pe gospodarii și gospodinele care au demonstrat că Moldova este „o țară mică cu inimă mare”
Autorii inițiativei și-au propus să promoveze locurile pitorești, pensiunile, prisăcile, vinăriile de familie și gazdele, care au dat dovadă de generozitate în timpul crizei refugiaților. Inițiativa este un îndemn atât pentru localnici, cât și pentru cei din diaspora să viziteze Republica Moldova.
Tatiana Durleștean, director, Activitatea de Susţinere a Competitivității în Industria Uşoară și cea a TurismuluI (MCTA):
„Deja de mai mulți ani, prin proiectele sale, USAID Moldova susține dezvoltarea turismului, ca o ramură economică de importanță strategică. În ultimul an, ținând cont de evenimentele din regiune, MCTA a sprijinit consolidarea rezilienței sectorului turismului pe lângă obiectivul de bază de a menține Republica Moldova pe harta globală ca destinație turistică autentică. De aceea, alături de ANTRIM am lansat o nouă activitate în cadrul campaniei „Hai la mine acasă” – un vlog de călătorii prin care îi îndemnăm pe toți cei care revin în țară pentru vacanță să descopere locurile pitorești și experiențele turistice autentice.”
Vlog-ul surprinde călătoria și experiențele turistice ale lui Pavel, un actor din Chișinău, care nu a fost niciodată prin satele Moldovei. Astfel, protagonistul cunoaște gazdele a 20 de unități de acomodare, care au fost beneficiare ale programului de granturi implementat de Economic Development, Governance and Enterprise Growth Project și USAID Moldova, prin Activitatea de Susținere a Competitivității în Industria Ușoară și cea a Turismului.
Astfel, periplu personajului include vizite la:
- pensiunile „Vila Roz”, „Casa din Luncă”, „Casa Bunicului”, „Eco Village Văleni”, „Casa Rândunicii”, „La Bocana”, „RusticArt” și „Hanul lui Hanganu”
- vinăriile de familie „Crama Tudor”, „Sava Winery” și „Vinăria Tronciu”
- prisăcile „Conacul Mierii” și „La Prisacă”.
„Turist în Moldova” a fost realizat de Activitatea de Susţinere a Competitivității în Industria Uşoară și cea a TurismuluI (MCTA), un proiect EDGE în Moldova, finanțată de USAID.
Până acum, MCTA finanțată de USAID a implementat un program de granturi pentru întreprinderile micro, mici și mijlocii (IMMM) în valoare totală de 200,000 USD pentru antreprenorii care dezvoltă afaceri în sectorul turismului în zonele rurale, pentru modernizarea infrastructurii, implementarea de soluții rentabile și dezvoltarea de produse turistice adaptate noilor realităţi.