BE OUR GUEST! Campanie de promovarea a vinurilor din Moldova în Polonia. Grupul care a lansat inițiativa de promovare îl descoperi AICI

25 feb 2021
Intercalarea dintre brandurile de țară sectoriale și corporative în promovarea exporturilor de produse moldovenești pe piața europeană generează  beneficii reciproce pentru producătorii din Moldova din diverse sectoare economice. Este concluzia grupului de companii Purcari Wineries, care au desfășurat recent în Polonia o amplă campanie de promovare combinată a vinurilor, alături de fructele, mierea și sectorul tursitic din Republica Moldova.
 
Inițiativa de promovare s-a desfășurat în perioada lunilor decembrie-ianuarie, cu suportul Proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova. Polonia este una dintre piețele țintă pentru exportul vinurilor produse de Purcari Wineries, țara unde sunt comercializate 11% din volumul total al exporturilor companiei, dar și pentru prunele și strugurii de masă moldovenești.


 
În cadrul campaniei de promovare, vinificatorul, pe lângă vinurile proprii cu marca Moldawska Dolina, a relatat consumatorului polonez și despre alte branduri, precum Be our guest! (Fii oaspetele nostru!), Moldova – taste makes the difference! (Moldova - un gust deosebit!) și Moldova - Kraina Winem I Miodem Płynąca! (Moldova – tărâmul vinurilor și al mierii de albini!). Vinurile vândute în rețelele comerciale din toate regiunile Poloniei au fost însoțite de mici cadouri în formă de dulciuri. „Cumpărătorii au apreciat atât vinurile, dar și calitatea dulciurilor moldovenești. De asemenea, am recepționat multiple comentarii pozitive din partea consumatorilor polonezi despre oportunitățile turistice oferite de Moldova”, a precizat Sergiu Ungureanu, reprezentant al Grupului Purcari Wineries
 
Și fructe, și miere, și dulciuri. Toate din Moldova
 
Experiența producătorului de vinuri a fost prezentată în cadrul unei mese rotunde, la care au fost prezenți producători de fructe procesate și exportatori de miere. Participanții au discutat despre provocările întâmpinate în procesul de accesare a noilor piețe de desfacere pentru produsele lor și despre acțiunile care pot scoate în evidență marfa autohtonă pe piața de export.

“Acest exercițiu a demonstrat că este necesar să dezvoltăm platforme de discuții și cooperare ale antreprenorilor din diverse sectoare economice pentru a amplifica efortul de promovare a produselor moldovenești pe piețele internaționale. Modelul dezvoltat de Purcari Wineries poate fi replicat și utilizat în diferite combinații, cum ar fi vinurile și fructele, vinurile și mierea, fructele și turismul etc. Cu siguranță, pentru o țară mică, precum este Moldova, astfel de eforturi comune de promovare generează beneficii tuturor sectoarelor implicate”, a explicat Tatiana Burca, specialist marketing în cadrul proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova.
loading ...