CE TIPURI DE VIN IUBESC MOLDOVENII? Anul Vitivinicol 2022 în cifre

26 aug 2022
Studiu de piață: Percepția consumatorului din Republica Moldova față de produsele și mărcile vitivinicole

Studiul de piață „Percepția consumatorului din Republica Moldova față de produsele și mărcile vitivinicole” a fost realizat pe un eșantion de 1800 de persoane din Chișinău și din regiuni. Conform datelor, cele mai consumate tipuri de vin sunt vinurile spumante (45%), divinurile sau brandy-ul (36%) și berea (34%). După conținutul de zahăr, 41% dintre respondenți au spus că preferă vinul demidulce, iar 39%, pe cel sec. De asemenea, 67% au dat prioritate vinului roșu, iar 42% - celui alb.

Studiul mai arată că majoritatea moldovenilor consumă vinuri produse local, iar dintre soiurile din vin îmbuteliate preferă Cabernet, Cabernet Sauvignon și Chardonnay.

Anul Vitivinicol 2022 în cifre

În perioada 01-25.08.2022 au căzut 16-118 mm precipitații, care au influențat diferit asupra umidității în sol.

Regimul termic mai cald comparativ cu anul 2021 și decât media multianuală a generat începerea mai rapidă a recoltării soiurilor de struguri (recoltarea în masă a început la soiurile: timpurii – în 15.08.2022; medii –  în 22.08.2022).

Strugurii recoltați corespund calității, estimativ recolta 2022 se așteaptă a fi echivalentă anului 2021.

Pronosticul recoltei de struguri pentru anul 2022:  6,0 - 10,0 tone/ha

Pronosticul recoltei de struguri la procesare = 250 mii tone

Estimativ, cheltuielile de îngrijire a 1,0 ha vie, cu soiuri tehnice este de aproximativ 48 - 50 mii lei/ha.

La recolta de 8,0 tone/ha, prețul de cost al 1,0 kg de struguri = 6,00…6,25 Lei

Exporturi (primele 7 luni ale lui 2022)

Volum: 52,9 mln.Litri (-25,6%↓) 

Valoare: 75,3 mln.USD (-20,1%↓)

Cea mai mare scădere: exporturile pentru Rusia -58,9% față de 2021

Top 10 țări de export al produselor îmbuteliate, 7-luni 2022    
 
ROMÂNIA
13,2 mln.USD , +2,5% ↑ vs 2021
 
UCRAINA
2,4 mln.USD, -27,9% ↓ vs 2021
 
POLONIA
5,2 mln.USD,  -3,8% ↓ vs 2021
 
S.U.A.
2,1 mln.USD, -18,9% ↓ vs 2021
 
CEHIA
4,0 mln.USD, -27,8% ↓ vs 2021
 
BELARUS
1,9 mln.USD, -1,6% ↓ vs 2021
 
RUSIA
3,4 mln.USD, -58,9% ↓ vs 2021
 
CANADA
1,6 mln.USD, +30,5% ↑ vs 2021
 
CHINA
3,2 mln.USD, -30,2% ↓ vs 2021
 
TURCIA
1,4 mln.USD, -26,5% ↓ vs 2021
 
 
loading ...