O marcă distinctivă pentru vinurile de autor
În baza acestui cod, Asociația va dezvolta o marcă distinctivă, denumită „Vin de autor”, care va fi aplicată sub formă de hologramă pe cele mai bune vinuri ale micilor producători. Procesul de selecție va include o evaluare organoleptică realizată de o comisie independentă, iar doar vinurile care vor obține un scor minim de stabilitate (se discută pragul de 86 de puncte, echivalentul medaliei de aur la concursurile internaționale) vor putea această marcă.După exemplele pozitive ale unor asociații similare de peste hotare, din Germania, de exemplu, vrem să valorizăm noțiunea de „vin de autor”. Să avem un Cod calitativ care reglementează toate etapele procesului de producție. De la cultivarea viței de vie până la comercializarea vinului, promovând excelența, autenticitatea și sustenabilitatea, a declara Arcadie Foșnea, președintele Asociației .
Promovarea vinurilor de autor și creșterea vizibilității
Asociația trebuie să joace un rol activ în promovarea realizărilor micilor producători și creșterea vânzărilor.Transparența și independența sunt cruciale în acest proces. Probabil, comisia de evaluare ar trebui compusă 100% din membri externi, ca lumea să creadă: vinurile cu holograma „Vin de autor” au fost alese de cei mai buni experți, în cel mai obiectiv mod posibil, a menționat Natalia Efros, de la vinăria AlterEgo.
Membrii Consiliului au decis că Codul calității va fi examinat în cadrul unei Adunări Generale a Asociației. Într-o primă etapă, accentul va fi pus pe delimitarea și promovarea „vinurilor de autor”, iar ulterior, pe „vinurile de terroir” – vinuri produse în zonă cu microclimă unică, peisaje speciale sau cu particularități tradiționale distincte.
Este un pas important pentru consolidarea imaginilor vinurilor de calitate din Republica Moldova, oferind micilor producători o platformă de recunoaștere și certificare, dar și un instrument de diferențiere pe piața națională și internațională.