Promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică vitivinicolă și soluțiile pentru creșterea cifrei de export al vinurilor moldovenești pe piața niponă au fost principalele aspecte ale discuției dintre prim-ministra Natalia Gavrilița cu un grup de importatori japonezi ai vinurilor moldovenești.
Părțile au apreciat creșterea cu 20% a cifrei de export în Japonia al produselor vitivinicole în prima jumătate a anului curent, în pofida perturbării lanțurilor logistice, care a provocat costuri mai mari pentru importatori. În aceste împrejurări, au fost discutate posibilitățile de extindere a cooperării moldo-nipone, fiind remarcat un mare potențial în relația comercială dintre ambele state.
Vă mulțumesc pentru că promovați produsele moldovenești, în special vinurile, pe piața din Japonia și pentru eforturile pe care le depuneți în depășirea provocărilor legate de export. Vom încerca să identificăm soluțiile necesare pentru a menține dinamica pozitivă în relația comercială moldo-niponă, în special prin reducerea taxelor la importul vinurilor moldovenesti, și contăm pe susținerea dumneavoastră în promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică vitivinicolă, a declarat prim-ministra Natalia Gavrilița.
De notat că o misiune de experți din cadrul Agenției Japoneze pentru Cooperare Internațională (JICA) urmează să elaboreze, în comun cu autoritățile moldovenești, un proiect orientat spre creșterea cifrei de export al produselor noastre în Japonia și diversificarea portofoliului de produse exportate.
De asemenea, pe agenda bilaterală este inclus un Program de colaborare și asistență tehnică în domeniul culturii și turismului, cu scopul promovării potențialului turistic, realizarea activităților culturale și organizarea evenimentelor de promovare a destinațiilor turistice din Republica Moldova și Japonia.