În perioada 28-30 aprilie, va avea loc cea de-a doua ediție a Moldova Trade Forum, unul dintre cele mai așteptate evenimente ale anului. Acesta vizează promovarea exporturilor din Republica Moldova.
Evenimentul reprezintă o platformă de stabilire a parteneriatelor între producătorii autohtoni și rețelele/distribuitorii din Moldova și de peste hotare. Forumul este organizat de PNUD cu asistența financiară a Suediei în cadrul proiectului “Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade).
Ediția din acest an se va desfășura în format online și aproximativ 500 de persoane din 36 de țări s-au înregistrat deja. Producători cu potențial de export de pe ambele maluri ale Nistrului, distribuitori și reprezentanți ai rețelelor comerciale din Moldova și din străinătate au ocazia de a participa la eveniment înregistrându-se pe platforma
https://tradeforum.md/ asigurată de Rețeaua Enterprise Europe și Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.
Prima zi a evenimentului va aduce în atenția principalelor părți interesate (guvern, sector privat, parteneri de dezvoltare, think thank-uri și mediul academic) tendințele globale în domeniul comerțului și recomandările de recuperare pentru companiile afectate de criza provocată de COVID-19, soluțiile pentru integrarea producătorilor moldoveni în lanțurile valorice globale, cu accent special pe termenii și condițiile de accesare a lanțurilor europene de retail. Participanții vor avea ocazia să asculte recomandările unora dintre cei mai apreciați business influenceri internaționali: pe Kjell A. Nordström, plasat pe locul nouă la nivel internațional și numărul unu în Europa în clasamentul celor mai importanți gânditori din domeniul managementului și pe Bernard Marr, unul dintre primii cinci business influenceri din lume și numărul unul din Marea Britanie, după unele publicații.
Forumul va continua cu două zile de întâlniri bilaterale de afaceri, prestabilite pe platforma
https://tradeforum.md/, dintre distribuitori, reprezentanți ai unor mari rețele comerciale din străinătate și producători moldoveni. Sesiunile individuale B2B vor fi o oportunitate unică de a genera noi contacte, contracte și parteneriate de afaceri.