”Granturi pentru implementarea planurilor de marketing la export orientate spre crearea valorii și diversificarea piețelor pentru fructele, strugurii, pomușoarele și mierea din Moldova” și „Granturi pentru activități inovatoare de dezvoltare a abilităților și promovare în comun a exportului de fructe și struguri de masă” vor contribui la identificarea și accesul de către organizațiile-beneficiar la noile piețe de desfacere, elaborarea și implementarea unor planuri complexe de marketing la export, dar și crearea de noi oportunități pe piețele de desfacere deja existente.
Solicitările de granturi pot fi depuse de toți producătorii, exportatorii și organizațiile lor care vor să ajusteze oferta la cerințele unui cumpărător clar identificat și să abordeze alte constrângeri potențiale din cadrul companiei, precum abilitățile personalului sau lipsa instrumentelor de comunicare de marketing.
În ultimii 15 ani, producătorii moldoveni de fructe, struguri de masă și pomușoare au efectuat investiții substanțiale în extinderea suprafețelor acestor culturi, cu o utilizare tot mai largă a tehnologilor intensive de producere, care au rezultat în creșterea recoltei globale a acestor culturi.
Conform datelor Biroului Național de Statistică în perioada anilor 2010-2020 producția totală acestor culturi cel puțin s-a dublat: mere – de la 255 la 665 mii tone, fructe sâmburoase – de la 95 la 187 mii tone, struguri de masă – de la 66 la 126 mii tone, pomușoare – de la 2 la 16 mii tone.
Conform previziunilor Programului de Dezvoltare a Horticulturii pentru anii 2021-2025, către anul 2025 recolta acestor culturi va crește cu 30-50%. Exporturile în stare proaspătă au fost motorul acestor progrese, ele reprezentând circa 50% din volumul total de producere.
Solicitările de granturi pot include următoarele activități ilustrative, dar nu se limitează doar la acestea:
- Investiții în alinierea produsului la cerințele cumpărătorului
- Dezvoltarea abilităților practice ale personalului implicat în operațiunile de export
- Promovarea în comun a exporturilor
- Activități de elaborare și implementare a instrumentelor de marketing
- Investiții în resurse umane
Pentru mai multe informații, accesați link-ul https://drive.google.com/drive/folders/1afHnrUB7nAibTDSmfc3HkvL-K0Savdj_?usp=sharing sau expediați întrebările până la data de 29 octombrie 2021 la adresa: grants@moldovaagro.com.
Perioada de aplicare: 29 septembrie - 1 noiembrie 2021
Mai mult, proiectul va organiza un atelier informativ online privind procedura de aplicare la data de 12 octombrie 2021, orele 11:00, prin intermediul platformei ZOOM.
Link-ul de acces: https://us02web.zoom.us/j/88411732952?pwd=OGNRQW1KMDN1YUJ1MlZFS0pyVHpDQT09