Granturile sunt oferite în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului”, (AdTrade), implementat de către Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), cu sprijinul financiar al Suediei și al Marii Britanii.
Obiectivul general al acestui apel reprezintă transferul de cunoștințe și competențe între asociațiile de afaceri și OSA-uri de pe ambele maluri ale râului. Adițional, apelul urmărește să contribuie la abilitarea economică a femeilor prin intermediul evaluării și ajustării proceselor interne ale ÎMM-urilor, astfel încât să corespundă și să răspundă necesităților actuale ale femeilor în sectorul economic.
Prezentul apel este structurat în două loturi. Pentru detalii despre fiecare, vedeți AICI.
Perioada de implementare a inițiativelor pentru loturile 1 și 2 este de până la 12 luni fiecare, dar nu mai mică de 10 luni.
Suma maximă pe care solicitanții o pot cere în cadrul propunerilor nu va depăși 40.000,00 dolari SUA, fiecare.
Contribuția proprie în cadrul inițiativelor pe care urmează să o implementeze reprezintă cel puțin 10% (calculată în baza sumei de grant solicitată). Co-finanțarea din partea aplicanților și partenerilor se acceptă doar sub formă de contribuție financiară.
Bugetul proiectului, ca parte a formularului de aplicare, trebuie să fie exprimat în dolari SUA. Bugetul trebuie să conțină informații clare cu privire la modalitățile de utilizare a fondurilor și o repartizare detaliată a cheltuielilor, separat pentru fiecare organizație implicată. Bugetul trebuie să fie realist și eficient din punct de vedere al costurilor. Bugetul trebuie să corespundă planului de activitate, așa cum este descris în propunerea de proiect. Toate bunurile și serviciile procurate vor include valoarea fără TVA.
Contribuția financiară a fiecărui partener trebuie să fie precizată clar în bugetul proiectului. Cel mult 70% din buget va fi repartizat pentru unul din parteneri din cadrul consorțiului de OSA-uri.
Cheltuielile eligibile reprezintă:
- Cheltuieli pentru experți, consultanți, traineri și asistență IT.
- Cheltuieli pentru prestatorii de servicii în vederea furnizării serviciilor atât organizațiilor implementatoare, cât și companiilor beneficiare.
- Cheltuieli pentru formare.
- Cheltuieli de transport (închirierea mijloacelor de transport, combustibil, transport pentru participanți etc.).
- Cheltuieli de marketing și materiale de promovare.
- Cheltuieli pentru achiziționarea de consumabile și alte materiale necesare pentru proiect.
- Cheltuieli pentru evenimente (catering, cazare, campanii de informare și sensibilizare, multiplicare, imprimare, interpretare și traducere etc.).
- Cheltuielile administrative (remunerarea personalului angajat, comunicațiile, chirie și serviciile comunale , servicii poștale și bancare) nu trebuie să depășească 25% din bugetul propus al proiectului și trebuie să fie bine motivate.
- Cheltuielile de achiziționare a echipamentului trebuie sa fie bine justificate și strict legate de scopul și activitățile proiectului, reprezentând până la 20% din valoarea bugetului total.
Procedura de aplicare vedeți AICI.