În ultimele zile, s-au format cozi kilometrice de camioane încărcate cu cereale care așteaptă să descarce marfa în Portul Constanța. Autoritățile române au anunțat că se caută soluții pentru a reduce din blocajul tirurilor. Astfel, s-a luat decizia ca o nouă parcare pentru TIR-uri să fie amenajată în Port. Aceasta va avea o capacitate de circa 120 TIR-uri și are drept scop fluidizarea traficului de camioane în port și evitarea aglomerărilor la porțile portului.
Anunțul a fost făcut chiar de administrația Portului Constanța pe pagina oficială de facebook.
În aceste zile se lucrează intens la amenajarea unei noi parcări destinată TIR-urilor care vin să descarce mărfuri în Portul Constanța. Parcarea este situată în interiorul portului, în zona Porții 9, are o suprafață de 34.000 metri pătrați.
Terenul aferent parcării a fost eliberat, în prezent, se lucrează la nivelarea lui și urmează să fie pietruit. Săptămâna viitoare această parcare va fi operațională.
Totodată, o altă parcare, în exteriorul portului Constanța, de o mai mare capacitate este în faza documentațiilor urmând să fie realizată cât mai rapid.
Acum câteva zile și ministrul român al Transporturilor a scris pe pagina sa de Facebook despre amenajarea acestei parcări, menționând că lucrările vor fi realizate în termeni cât mai scurți.
Au fost identificate soluții rapide pentru blocajul tirurilor din Portul Constanța!
În urma discuțiilor dintre delegația Ministerului TransporturiIor și directorul general al Portului Constanța, Florin Goidea, cât și în urma deplasării în teren, s-au identificat două suprafețe în interiorul Portului care pot fi utilizate ca spații de parcare pentru tiruri în vederea defluidizării traficului.
Mai mult, s-a luat decizia ca, săptămâna viitoare, managementul Portului să prezinte un calendar asumat pentru realizarea unui Studiu de Fezabilitate având ca scop dezvoltarea unei parcări de capacitate mare (de peste 800 de locuri) în exteriorul Portului.
Aștept o mobilizare și o execuție cât mai rapidă pentru realizarea acestor lucrări, a scris Sorin Grindeanu.