După zeci de instruiri continue și ample, campania de informare și promovare a antreprenoriatului social, susținută de Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (ODIMM), a luat sfârșit. În tot acest timp, peste 300 de agenți economici au aflat cum pot să devină un antreprenor social în Republica Moldova. În cadrul programului au fost prezentate spoturi educative, webinare și istorii de succes a mai multor antreprenori ce dețin deja întreprinderi sociale, anunță AGROMEDIA cu referire la realitatea.md.
Directoarea ODIMM, Iulia Costin a spus că antreprenoriatul social este un fenomen care în ultimii ani a prins rădăcini şi în Republica Moldova, însă se dezvoltă mai lent decât în ţările europene.
Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) a oferit consiliere ministerului Economiei și ODIMM în domeniul politicilor economice. Tot în cadrul acestui proiect, experții au elaborat un logo reprezentativ al antreprenoriatului social.
Unul dintre primii care s-a avântat în să devină antreprenor social este Igor Hâncu. Având o activitate pe piață de 9 ani, el a decis să ofere locuri de muncă pentru patru persoanele în etate, o categorie care cu greu își pot găsi un loc de muncă într-o companie obişnuită.
„Este frumos și greu în același timp. Frumos pentru că avem anumite beneficii de nivel spiritual sau chiar existențial. Greu pentru că politicul sau corporațiile mari încearcă să profite de acest concept și schimbă percepția la nivel național. O altă provocare este că avem puțini antreprenori sociali care au rezistat timpului și cu care să formăm o masă critică și să luptăm pentru drepturile noastre. Noi avem 4 bunici din categoria social vulnerabilă. Prin produsele, prin conceptul, prin filosofia pe care o avem noi și soluțiile pe care le oferim, primordiali sunt copii cu nevoi speciale și, evident, cei tipici pentru că noi avem jucării de la 1 la 99 de ani”, a spus Igor Hâncu, antreprenor social.
Iar Victor Nistorică, având deja în calitate de angajați mai multe persoane în etate și din familii cu mai mulți copii, a decis să fie parte a antreprenoriatului social. Bărbatul are o brutărie în localitatea Bardar unde sunt angajate peste 30 de persoane. El spune că instruirile la care a participat în tot acest timp i-au fost de mare folos, întrucât a reușit să învețe noțiuni noi care îi vizează activitatea.
Până în prezent, doar 4 companii din Republica Moldova şi-au adjudecat titlul de „întreprinderi sociale”. Atribuirea sau retragerea acestui statut se face de către Comisia Națională pentru Antreprenoriat Social. Statutul este atribuit pe un termen de 3 ani cu posibilitatea prelungirii acestuia. În același timp, alte 46 de companii sunt cunoscute că practică periodic activităţi sociale.
Sursa: https://realitatea.md