13 COMPANII DIN MOLDOVA PROMOVEAZĂ PRODUSELE AGROALIMENTARE LA ANUGA 2025

06 oct 2025
În perioada 4–8 octombrie 2025, Republica Moldova participă cu un stand de țară la ANUGA, una dintre cele mai mari expoziții agroalimentare din lume, desfășurată la Köln, Germania.
 
Standul național „Pomul vieții” reunește 13 companii moldovenești, care etalează o gamă variată de produse, precum: fructe uscate, sucuri, conserve, snackuri, patiserie, miere și alte derivate apicole, nuci, semințe, țuică și condimente. Prezența țării noastre la Köln este posibilă datorită sprijinului oferit de UMAEF – Ukraine-Moldova American Enterprise Fund și Agenția de Investiții a Republicii Moldova.
 
ANUGA este una dintre cele mai importante expoziții pentru sectorul agroalimentar din Republica Moldova. Pentru companiile participante, evenimentul înseamnă nu doar oportunitatea de a-și prezenta produsele, ci și de a intra în contact atât cu clienți existenți, cât și cu parteneri potențiali. Prin degustările organizate la stand, producătorii moldoveni pot primi opinii profesioniste despre calitatea și gustul produselor lor, iar în același timp pot identifica parteneri pe întreg lanțul valoric -  de la producție până la distribuție. Ne așteptăm ca participarea la ANUGA să consolideze imaginea Republicii Moldova ca producător de produse naturale, gustoase și de înaltă calitate, a declarat Iurie Fală, director executiv, Asociația Moldova Fruct.
 
În 2024, Republica Moldova s-a situat pe locul 8 mondial la exportul de prune uscate. Acest produs alimentar a ajuns pe piețe importante precum: România, Ucraina, Bulgaria, Italia și Maroc. Iar dacă în 2020, țara noastră exporta volume mai mici, anul trecut am reușit nu doar o creștere de 6% în cantitate, dar și o dublare a valorii livrărilor. Această evoluție arată că prunele uscate din Moldova câștigă recunoaștere prin calitate și își consolidează poziția pe piețele cu cele mai înalte cerințe, cum este Uniunea Europeană.
 
Fructe și legume procesate
Am venit cu fructe uscate, precum: prune, pere, inclusiv în dimensiuni noi, cum sunt cubulețele din prune uscate și mere. Pruna este regina standului nostru, iar interesul este mare din partea Bulgariei, Serbiei, Macedoniei și SUA. Deja am semnat contracte pentru prune uscate cu parteneri din regiune. Sperăm să fie și mai productiv evenimentul în zilele următoare, a menționat Dorin Cibotaru, fondator Nisvinex SRL.
 
Este prima noastră participare la ANUGA și venim cu  nuci și prune procesate – pe care până acum nu le-am prezentat pe piața europeană. Vizitatorii din Norvegia, Spania, Suedia, Germania, Albania, Serbia și România au reacționat foarte bine, iar interesul manifestat ne oferă șansa de a transforma contactele primite în colaborări concrete, în ciuda concurenței puternice din Chile și China, a relatat Ion Bivol, director Bivcom Prim SRL.
 


La standul Monicol prezentăm roșii uscate, fructe confiate, ulei din miez de nucă, pastă de prună și țuică de prune. Vizitatorii apreciază gustul și calitatea produselor noastre, în special pruna și nuca, și avem contacte cu potențiali clienți din Europa și SUA. Feedback-ul general este pozitiv și ne dorim să revenim la astfel de expoziții, a declarat Nicolae Jigău, manager vânzări, Monicol SRL.

Suntem prezenți la ANUGA cu fructe uscate: fără sâmburi, cu sâmburi, cuburi și rondele de mere. Iar potențialii clienți sunt din Ucraina, Rusia, Thailanda și Emiratele Arabe, a subliniat Maria Cojocaru, administratoarea CI Bonaro Agro Grup.
 
Compania etalează produse precum: conserve din fructe și legume, sucuri naturale, nectare și băuturi. Standul nostru a atras un număr record de vizitatori din Statele Unite, iar interesul manifestat ne încurajează să ne extindem în Spania, Franța, Germania și Canada. De asemenea, am avut ocazia să ne întâlnim și cu parteneri existenți din Ucraina și România, a remarcat Doina Neaga, Director Natur Bravo.
 
Semințe și condimente
Este prima noastră participare la ANUGA și venim cu produse precum: condimente, uleiuri presate la rece și humusuri, grupate în patru categorii de produse. Observăm că vizitatorii sunt mai interesați de materie primă ieftină decât de produse finite, dar am adunat multe contacte și ne pregătim să îmbunătățim oferta pentru viitor, a relatat Alexei Stratulat, director general Secret Element SRL.
 
Am stabilit multe conexiuni noi și am primit feedback pozitiv de la vizitatori. Prezentăm la stand semințe de floarea-soarelui crude și prăjite – produse care au atras interes din partea vizitatorilor din Germania, Polonia, Brazilia și Mexic, iar discuțiile pentru contracte de colaborare sunt deja în proces, a subliniat Anastasia Sindila, manageră vânzări Crown SRL.
 


Produse de panificație
Ediția din acest an este mult mai populată și cu mai mulți parteneri interesați decât în trecut. Panilino prezintă o gamă nouă de biscuiți mai sărați, cu mai multe fibre, mai puțin zahăr și mai puține grăsimi – produse bio, mai sănătoase și cu mai puține conservanți – exact ce caută piața europeană, a remarcat Victor Oriol, manager export Panilino SRL.
 
Prezentăm biscuiți, inclusiv un produs nou - nucușoare cu umplutură de ciocolată, o versiune modernă a unui produs tradițional. Interesul publicului este ridicat, iar reacțiile vizitatorilor sunt foarte pozitive, ceea ce ne dă speranțe pentru noi piețe de desfacere a producției noastre, a menționat Iulia Grigorev, fondatoare BeSweet SRL.
 
Produse apicole
La ANUGA suntem prezenți patru exportatori de miere, membri ai asociației exportatorilor de miere, inclusiv Casa Albinii. Reprezentăm brandul de țară „Miere de Albine” cu diferite varietăți de miere, mixuri, polen, nucușoare cu miere și miere în fagure. Ne dorim să arătăm că produsul din Moldova este apreciat și să consolidăm poziția producătorilor noștri pe piața europeană, a menționat Vitalie Popa, Director Casa Albinii SRL și Președinte al Asociației Exportatorilor de Miere.
 
Suntem prezenți cu miere de albini și batoane naturale fără adaosuri, în care mierea acționează ca un conservant natural. Avem interes din SUA și din întreaga Europă și ne așteptăm la un flux și mai mare de vizitatori în zilele următoare, când vin buyerii și lucrătorii din companii, a declarat Anatolie Rusu, fondator și manager export Apifera SRL.
 
Participăm cu miere de albine, deși anul acesta roada a fost mai slabă decât de obicei. Chiar și așa, interesul vizitatorilor rămâne mare, iar noi continuăm să construim relații cu parteneri din Uniunea Europeană, a afirmat Nicanor Negru, manager general Regina Naturii SRL.
 
Prezentăm miere de albine în trei sortimente – de salcâm, de tei și polifloră. Am avut vizitatori din Germania, Israel și Spania și suntem în discuții cu potențiali clienți pentru livrări viitoare. Sperăm ca zilele următoare să concretizeze colaborările începute aici, a conchis Dragalina Gîncu, administratoarea Ghidapis Group.
 
Asociația Moldova Fruct organizează pentru a patra oară participarea companiilor moldovenești la ANUGA. În acest an, expoziția reunește peste 8.000 de companii din 110 țări, care își prezintă oferta comercială pe o suprafață brută de 290.000 m². Timp de cinci zile, peste 140.000 de vizitatori și profesioniști din domeniu sunt așteptați să participe la eveniment.
loading ...