10 producători de fructe au avut oportunitatea de a-și prezenta afacerile și produsele pe platforma internațională de referință pentru sectorul horticol, Freshplaza.com.
Pe parcursul a 5 zile, producătorii au invitat jurnaliștii Freshplaza în livezile și depozitele lor, oferind o imagine de ansamblu asupra procesului de producție și post recoltă a fructelor, de la livadă până la export.
Freshplaza devine partenerul nostru în promovare internațională online, a declarat Gheorghe Chisăliță, director Eco LogisticGrup SRL.
La rândul său, Ștefan Pîslaru, manager vânzări în cadrul Staragro Group SRL, a subliniat importanța promovării: Calitatea fructelor noastre este recunoscută la nivel internațional, dar promovarea este esențială pentru a le aduce în atenția consumatorilor. Freshplaza ne oferă această platformă și ne ajută să ne afirmăm ca producători de fructe de înaltă calitate.
Misiunea de documentare Freshplaza a reprezentat o oportunitate excelentă pentru companiile moldovenești de a-și promova afacerea pe plan internațional pentru a-și consolida poziția pe piața internațională și pentru a atrage noi cumpărători atât din Europa, cât și din întreaga lume.
Pentru noi este foarte importantă piața europeană. Când am plantat livada, ne-am orientat anume către această piață. Freshplaza ne va ajuta să ajungem mai ușor la importatori, care vor găsi informații despre noi, vor citi istoria noastră și ne vor contacta, a menționat Vera Ciobanu, administratoare Morreller SRL.
Peter de Cramer, editorul Freshplaza.com, a fost impresionat de evoluția sectorului fructelor în Moldova: Am descoperit o țară cu un potențial agricol enorm și cu producători ambițioși și inovatori. În special m-am bucurat să întâlnesc în Moldova numeroși tineri, inteligenți, cu studii în străinătate, care sunt gata să dezvolte afaceri la ei acasă. Acest lucru mă face sigur că fructele moldovenești vor cuceri din ce în ce mai multe piețe internaționale.
Experiența a fost posibilă în cadrul unei misiuni de documentare organizată de Asociația Moldova Fruct, cu suportul Proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova.
Freshplaza este la a doua sa misiune în Moldova. Prima vizită a avut loc în 2022.