Destinat turiștilor care preferă să călătorească pe cont propriu, botul le recomandă locații în funcție de interesele și poziția geografică, oferind o experiență interactivă și personalizată. Utilizatorii pot explora curiozități, legende locale și conținut multimedia (text, audio, video, quiz-uri), fiind însoțiți digital pe parcursul întregii călătorii.
Peste 170 de destinații din 65 de localități rurale sunt acum disponibile, fiecare însoțită de povești autentice, rute personalizabile și posibilitatea de a rezerva direct servicii de cazare, mese sau activități locale. Platforma facilitează legătura între turiști și afacerile rurale, susținând turismul comunitar și economia locală.

Cred într-un viitor în care fiecare comunitate rurală – indiferent cât de mică – este conectată digital, valorificată cultural și rezilientă economic. Nu este vorba doar despre tehnologie – este despre oameni, identitate și puntea între tradiție și transformare digitală, spune Tatiana Arcan, manager de proiect și co-fondatoare AO InnoVillage.
Impactul platformei este deja vizibil, atât pentru turiști, cât și pentru prestatorii locali. Mădălina Jaloba, administratoare a pensiunii agroturistice „La Mădălina” din satul Selemet, Cimișlia, spune că Village Travel Bot a atras vizitatori din Polonia, Italia, Spania, Turcia sau Norvegia. „Oaspeții apreciază faptul că pot accesa rapid informații utile, în limba lor, și că au libertatea de a descoperi Moldova rurală fără ghid însoțitor.”
Village Travel Bot este parte a Programului de Burse al Societății Civile din cadrul Parteneriatului Estic (EaP Civil Society Fellowship), finanțat de Uniunea Europeană și implementat prin proiectul „EaP Civil Society Facility”.