Managementul destinațiilor turistice – model de succes
Primul atelier a abordat rolul Organizațiilor de Management al Destinației (OMD), cu exemplu de bune practici din România. Organizația de Management al Destinației Țara Dornelor a prezentat strategii eficiente de marketing, branding de destinație și organizare de evenimente, demonstrând impactul pozitiv asupra dezvoltării turismului regional.În același timp, OMD-uri pilotul din Republica Moldova – Lunca Prutului și Plaiul Codrilor – au prezentate rezultatele inițiale ale implementării acestui concept, subliniind importanța unei gestionări eficiente a resurselor turistice locale.

Gastronomia locală – o resursă valoroasă pentru turismul regional
Cel de-al doilea atelier a fost dedicat valorificării potențialului gastronomic ca factor de dezvoltare a turismului. Iulia Drăguț, Președinta Asociației Culturale Euro-Est România, a evidențiat importanța promovării elementului bucătăriei tradiționale ca distinctiv al unei destinații turistice.Prin organizarea acestor evenimente, Oficiul Național al Turismului și Ministerul Culturii subliniază importanța turismului rural și gastronomic în oferta turistică națională. Moldova are un potențial enorm, iar dezvoltarea sustenabilă a acestor segmente este o oportunitate reală pentru atragerea turistică internațională și creșterea economică a regiunilor rurale.