Portul Constanța este supraaglomerat, iar cea mai mare problemă apare la intrarea mărfurilor, întrucât nu sunt suficiente nave. Există posibilitatea de a crește capacitatea de transbordare cu 25%, dar nu sunt suficiente spații de stocare a cerealelor sau altor mărfuri. Directorul Comvex, Dan Dolghin, (România) a spus acest lucru în cadrul întâlnirii Trend&Hedge Club.
Există un stimulent pentru îmbunătățirea infrastructurii sau a capacității portului pentru a îmbunătăți situația. Au avut loc deja unele îmbunătățiri ale infrastructurii, au fost reparate unele linii de cale ferată, iar în complexul de șlepuri s-au investit 3 milioane de euro. Dar în ceea ce privește depozitarea cerealelor, construcția activă nu este în curs de desfășurare, fiind de înțeles că, după încheierea războiului, Ucraina va începe să folosească porturile de la Marea Neagră, iar fluxul de cereale ucrainene către portul Constanța se va opri. De aceea, nimeni nu vrea să investească în silozuri pentru depozitarea cerealelor, spune Dan Dolgin.
Cerealele reprezintă grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total din port, de peste 30%. Portul Constanța și-a consolidat poziția de cel mai important din Europa pe acest tip de mărfuri.
În contextul actual, rolul strategic al Portului Constanța de hub de mărfuri regional a devenit mai pregnant ca niciodată, devenind o rută importantă, esențială, a traficului de mărfuri în zonă. Portul Constanța a devenit un nod maritim vital pentru legătura între Europa de Vest și Est-Centrală cu Asia Centrală, Orientul Îndepărtat și Africa de Nord. Importanța portului este dată inclusiv de conexiunile strategice navale cu Dunărea, dar și feroviare sau rutiere, declara anterior, Florin Vizan, directorul general al CN APM.
Sursa: Agroportal