Se observă că exportul cu ajutorul camioanelor, în martie, ajunge deja la:
- 66.000 de tone de porumb,
- 38.000 de tone de grâu,
- 30.000 de tone de floarea soarelui,
- 26.000 de tone de ulei de floarea-soarelui,
- 20.000 de tone de soia.
- Regiunea Lviv. - Germania — 80-90€/t;
- Regiunea Lviv. - Italia — 120€/t;
- Regiunea Cherkasy - Bulgaria — 90€/t.
Se observă că deschiderea de noi lanțuri de vânzare a produselor agricole pe piețele europene cu aprovizionare prin transport rutier a creat o cerere stabilă de transport rutier în direcția Europei.
Transportatorii străini care doresc să ofere servicii producătorilor ucraineni vizitează deja Ucraina. Creșterea treptată a capacității frontierelor și adaptarea comerțului la cozile de la frontieră a creat premisele unui flux constant de mărfuri și o creștere a potențialului de export de produse agricole prin transport rutier la 1 milion de tone pe lună, spun experții.
Închiderea porturilor, în opinia acestora, a redus semnificativ utilizarea transportului feroviar, ceea ce a afectat scăderea transportului de marfă. Ultimul transport de la Korsun la Pivdenny a fost cotat la nivelul de 1.600 UAH pe tona transportată cu vagoane de cale ferată, pentru luna martie.