Rețelele mari de magazine din Europa s-au arătat interesate să colaboreze cu producătorii de struguri din țara noastră. Reprezentanții precum Biedronka, Carrefour și Auchan, prezente la Fresh Market Trade Show, unde au fost și câteva companii moldovenești au solicitat întâlniri directe cu producătorii de la noi.
Este prima dată când aceștia se arată deschiși să colaboreze cu viticultorii din Moldova. Acest fapt subliniază creșterea interesului pentru produsele moldovenești pe piața poloneză.
Companiile Frații Vaipan, Ecologistic Group, Viia Noastră, AMW Grape și Ceteronis, producători de struguri din Moldova au participat la o misiune comercială în Polonia, având ocazia să exploreze două dintre cele mai mari piețe agricole: Bronize și Cracovia.
Au analizat prețurile, concurența și structura pieței locale. Pe parcursul vizitei, producătorii au avut ocazia să cunoască infrastructura logistică oferită de Greenyard și Amplus, inclusiv facilitățile de depozitare, ambalare și gestionare a stocurilor. Întâlnirile B2B cu importatori au facilitat crearea de noi parteneriate și oferte pentru strugurii moldovenești.
Această misiune, organizată de APESM cu sprijinul USAID Moldova, a adus producătorii moldoveni în contact direct cu mari rețele de magazine din Polonia. Strugurii din Moldova câștigă tot mai multă apreciere datorită calității și ambalajelor atractive. În curând, AMPLUS va efectua o vizită de lucru în Moldova pentru a identifica noi oportunități.