Procesul de evaluare include analiza capacităților academice, potențialului de cercetare aplicată, precum și infrastructura laboratorului. Totodată, experții au organizat discuții directe cu cadrele didactice și studenții pentru a identifica domeniile în care se impune modernizarea.
Sergiu Popa, decanul facultății, afirmă că obiectivul principal este integrarea metodelor europene de predare, în special prin echilibrarea teoriei cu formarea practică. Astfel, universitatea își propune să pregătească specialiști capabili să activeze atât în sectorul agricol național, cât și în administrațiile agricole europene.
Ne dorim să preluăm modelele de succes din statele europene, în care partea teoretică a programelor de studii este integrată cu ore practice. Doar astfel vom putea forma specialiști profesioniști atât pentru sectorul agricol național, cât și pentru administrația agricolă, capabili să elaboreze și să implementeze politicile agricole europene, a accentuat Sergiu Popa.

Hans Kordik, șeful proiectului APD Moldova, a precizat că exercițiul de diagnosticare a curriculumului universitar se va încheia cu un raport care, pe lângă constatări, va include și propuneri concrete pentru alinierea programelor de studii și a capacităților academice instituționale la bunele practici europene, inclusiv pentru dezvoltarea unui nou program de masterat în domeniul agricol.
La finalul exercițiului de diagnosticare va fi elaborat un raport cu propuneri concrete privind actualizarea programelor universitare și dezvoltarea unui nou program de master în domeniul agricol.
Demersul are loc în contextul procesului de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, într-un sector în care aproape 30% din bugetul comunitar este alocat agriculturii și dezvoltării rurale.