Sprijinul FAO, destinat creșterii competitivității fructelor proaspete și a strugurilor de masă prin promovarea pe piețele externe, cum ar fi evenimentul din România, este acordat în cadrul proiectului „Promovarea dezvoltării lanțului valoric al strugurilor de masă pe termen lung, durabil, ecologic și rezilient (OCOP)”.
La evenimentul de la București este prezentată o ofertă de fructe recunoscute pe piețele externe pentru gustul deosebit și standardele înalte de calitate. Iar pe durata celor cinci zile ale expoziției, la standul sunt organizate degustări de fructe printre care struguri de masă – produsul ales de Republica Moldova în cadrul inițiativei globale a FAO „O țară, un produs prioritar”, prune și mere, menite să consolideze interesul și loialitatea consumatorilor din România. De asemenea, au loc întâlniri de afaceri cu distribuitori, reprezentanți ai rețelelor de magazine și altor comercianți, în vederea consolidării și extinderii colaborărilor pe piața regională.

Participarea la INDAGRA FOOD 2025 este o oportunitate de a reconfirma reputația fructelor moldovenești ca produse de înaltă calitate, cultivate conform standardelor UE. Evenimentul contribuie la creșterea gradului de recunoaștere a brandului de țară, facilitarea colaborării cu rețelele de distribuție și consolidarea poziției fructelor moldovenești pe piața românească, a declarat Iurie Fală, director executiv al Asociației Moldova Fruct.
Datorită proximității geografice, tradiției de consum și interesului tot mai mare pentru produse naturale și autentice din regiune, România a devenit o piață-cheie pentru fructele moldovenești. În perioada ianuarie–septembrie 2025, au fost exportate către această țară 8.670 tone de struguri de masă, 8.494 tone de prune și 26.000 tone de mere, România fiind cea mai importantă piață din Uniunea Europeană pentru aceste categorii de fructe.
Expoziția este bine organizată, profesionistă și ne oferă acces către parteneri din România, dar și către producători și importatori de tehnică agricolă. Este o oportunitate bună de a dezvolta parteneriate noi și de a încheia contracte. Am venit cu toată gama de fructe, însă interesul cel mai mare până acum l-au avut strugurii Moldova și merele Gala. Sperăm ca în weekend fluxul de vizitatori să fie mai mare, a menționat Pavel Vieru, manager export și dezvoltare strategică, Velfruct Prim SRL.

Participarea la INDAGRA FOOD este o oportunitate de a consolida relațiile cu partenerii existenți și de a identifica noi colaborări. Până acum am avut discuții prestabilite cu companii interesate de cooperare, iar vizitatorii au manifestat interes sporit pentru produsele noastre, în special pentru mazăre, porumb și sucuri. Urmează încă trei zile de eveniment, timp în care sperăm ca interesul să crească și aceste contacte să se transforme în parteneriate durabile, a conchis Doina Neaga, directoarea Natur Bravo SRL.
Ediția din acest an a expoziției INDAGRA FOOD 2025 reunește peste 500 de companii expozante din aproximativ 25 de țări, care își prezintă produsele și tehnologiile inovatoare pe o suprafață de peste 27.000 m².
Asociația Moldova Fruct participă la INDAGRA FOOD 2025 pentru al patrulea an.
