SIGURANȚA PRODUSELOR ÎN PREAJMA SĂRBĂTORILOR PASCALE. Sfaturi şi recomandări

20 apr 2022
În ajunul sărbătorilor Pascale, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor și Supravegherea Pieței, vine cu unele sfaturi şi recomandări pentru a ajuta consumatorii să aleagă produse de calitate.
Sănătatea și siguranţa consumatorilor, reprezintă unul din obiectivele majore ale Astfel, se recomandă să procuraţi produse, cum ar fi vopseaua de ouă, candele, lumânări, jucării numai din locuri autorizate care asigură un produs de conformitate.

Evitaţi să cumpăraţi produsele expuse spre vânzare pe trotuare, în portbagajele autoturismelor etc., chiar dacă sunt vândute la un preţ mai mic, acestea reprezintă un risc pentru cumpărători.
De asemenea, campania de informare desfășurată de Agenție în această perioadă are drept scop informarea persoanelor fizice și juridice, inclusiv administratorii piețelor despre utilizarea corectă a mijloacelor de măsurare legale, verificate metrologic și care sunt introduse în registrul de stat. În cadrul fiecărei vizite, administratorilor de piețe cât și comercianților le sunt aduse la cunoștință toate încălcările pe care le admit și persistă în toată perioada lipsei controlului asupra activității lor. Cele mai frecvente încălcări depistate sunt: termenul expirat al buletinului de verificare metrologică, cântare nelegale și neincluse în registrul de stat, poziționarea incorectă a mijlocului de măsurare, etc.

Legislaţia protecţiei consumatorilor şi legislaţia privind activitatea de metrologie prevede că nici un vânzător sau prestator de servicii nu va putea folosi în activitatea comercială mijloace de măsurare şi cântărire fără a fi verificate metrologic.

Vânzătorul, prestatorul sunt obligaţi să afişeze la vedere adresa şi numărul de telefon al autorităţii abilitate cu funcţii de protecţie a consumatorilor, informaţia privind termenul de garanţie la produsele, serviciile oferite, precum şi informaţia despre obligativitatea prezenţei bonului de casă sau a unui alt document, care confirmă faptul cumpărării produsului, prestării serviciului, la examinarea reclamaţiei. Formatul şi structura unificate ale panoului informativ al consumatorului se stabilesc de Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi se plasează pe pagina web a acesteia.
Dacă ați întâmpinat vreo problemă la procurarea unui produs sau prestarea unui serviciu, nu ezitați să vă adresați la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.

Telefonul Consumatorului: 022 51 51 51
Adresa: mun.Chișinău, str.Vasile Alecsandri 78.

Numai un cumpărător informat nu poate fi manipulat!
 
loading ...