Calea Ferată din Moldova (CFM) are nevoie de vagoane cerealiere noi pentru a putea transporta marfă în continuare, a declarat directorul întreprinderii, Oleg Tofilat în cadrul conferinței de presă ”Retrospectiva anului 2022. Provocări. Progrese. Rezultate”, transmite AGROMEDIA, cu referire la Bani.md.
Potrivit directorului CFM, din cele 780 de vagoane pe care întreprinderea le are în dotare, circa 700 nu vor mai putea fi folosite peste un an, întrucât termenul de exploatare expiră până în 2024.
Pentru toate vagoanele termenul de exploatare expiră în 2025, iar pentru aproximativ 700 dintre ele, termenul expiră până în 2024. Dacă nu întreprindem măsuri, este posibil să nu avem cu ce exporta producția cerealieră, ceea ce reprezintă un risc pentru întreaga economie națională, a declarat Oleg Tofilat.
Astfel, CFM are nevoie de circa 1.000 de vagoane cerealiere noi. Acestea ar putea fi cumpărate din creditul oferit Republicii Moldova de către Polonia în 2015.
Ne-am propus ca în cadrul creditului suveran oferit de Guvernul Poloniei pentru Republica Moldova, un credit mai vechi de prin 2015, să accedem la fonduri de la 40 de milioane de euro și mai mult pentru a procura vagoane care vor fi produse în Polonia și operate în Moldova, a adăugat Tofilat.
Vagoanele noi vor contribui la stimularea agriculturii și creșterea competitivității la export și ar putea contribui la transportul de cereale în tranzit.