TURISMUL RURAL ÎN OBIECTIVUL FAO: Zona Chetrosu din Drochia își va transforma atracțiile turistice într-un brand internațional

05 oct 2021
La 29 septembrie orașul Drochia a găzduit producători agricoli, proprietari de vile și pensiuni turistice, reprezentanți ai administrației locale și membrii din sectorul cultural din raion, în cadrul seminarului de instruire „Organizarea agroturismului rural și atracții geografice turistice locale în satul Chetrosu și localitățile din vecinătate”.

Subiectul abordat în cadrul acestei întâlniri a fost stabilirea metodeor și tacticilor de promovare ale produselor agroalimentare și ale atracțiilor turistice din zona satului Chetrosu.

Evenimentul a dat startul componentei „Dezvoltarea rurală prin promovarea agroturismului și a produselor tradiționale în Republica Moldova”, susținută de Organizația Națiunilor Unite pentru Agricultură şi Alimentație (FAO). Componenta este implementată de Federația Agricultorilor din Republica Moldova (FARM), iar pentru realizarea acesteia au fost identificate două puncte strategice din zona de nord și de sud a țării - Drochia și Cahul. 

Proiectul are drept scop identificarea și încurajarea actorilor interesați să se implice în dezvoltarea agroturismului prin promovarea produselor locale.



Satul Chetrosu, plin de obiective turistice

În raionul Drochia au fost selectate satul Chetrosu și localitățile din apropiere, deoarece locația geografică este renumită pentru diversitatea legumelor și fructelor, preponderent ecologice, dar și a obiectivelor turistice.

În acest context, au fost identificate zece atracții din regiune spre a fi valorificate: o mini fabrică de brânzeturi maturate, vila cu parc din satul Mândâc, Izvoarele din satul Cotova, Biserica din lemn de 230 de ani, cimitirul evreiesc, Popasul Turistic „Peștișorul de Aur”, ferma de struți, Muzeul Fermierului și Eco Pensiunea „Vila lui Trăian”.

Reprezentantul adjunct al FAO în Republica Moldova, Tudor Robu, a menționat în deschiderea evenimentului că transformarea agroturismului este strâns legată de valorificarea aromelor locale. Acestea trebuie transformate într-un brand, care să fie recunoscute la nivel internațional.

„Ne-am dorit să susținem țara noastră în creșterea competitivității produselor agroalimentare, care ar deschide și căi noi pentru export. În momentul în care făceam schița proiectului, împreună cu experții străini, am încercat mai multe bucate tradiționale moldovenești, iar ei au concluzionat că trebuie să ajutăm oamenii să promoveze mâncarea tradițională și locurile deosebite”, a precizat Tudor Robu.

FARM își propune să realizeze un șir complex de acțiuni în dezvoltarea proiectului, după cum menționează directorul adjunct al federației, Iurie Hurmuzachi:

„Vom elabora o hartă cu zonele geografice și produsele agroalimentare, vom realiza o serie de pliante, menite să atragă și să informeze vizitatorii, și vom produce și instala indicatoare turistice. De asemenea, aceste destinații vor fi promovate în presa scrisă, în mediul online și pe rețelele de socializare, prin intermediul materialelor scrise și video.”



O hartă a zonelor geografice și a produselor agroalimentare

Mai mult, în cadrul evenimentului de lansare, șefa Direcției politici și programe de dezvoltare rurală din cadrul MAIA, Galina Petrachi, a menționat că proiectul este susținut în totalitate de minister.

„Susținerea turismului în localitățile rurale, a produselor certificate și cu tradiție garantată, le puteți obține în cadrul unei măsuri care este sprijinită de MAIA prin proiectul „Îmbunătățirea Nivelului de Trai și Munca în Mediul Rural”. Totodată, aș vrea să menționez că Ministerul în continuare are ca prioritate să dezvolte cât mai multe localități rurale, în scopul de a crește numărul întreprinderilor sau domeniilor non-agricole în localitățile rurale”, a subliniat dna Petrachi.

La atelierul de informare au fost analizate cele mai importante etape prin care trece o localitate atunci când începe procesul de dezvoltare a turismului rural.

Specialistul în turism rural, Svetlana Lazăr, a accentuat necesitatea de a promova autenticitatea locală și de a defini o identitate a comunității. Iar expertul în geografie, Aureliu Overcenco, a prezentat date informative despre specificul zonei Drochia, dar și monumentele naturale care pot fi transformate în obiective turistice.

Seminarul organizat în cadrul componentei „Dezvoltarea rurală prin promovarea agroturismului și a produselor tradiționale în Republica Moldova” și implementat de FARM este parte a Proiectului FAO privind susținerea capacităților de promovare a produselor agroalimentare
 
Top știri

Hibridul Buckfast - un pericol pentru viitorul apiculturii. Care sunt cele mai bune regine, aflați AICI

24 mai 2022

TEHNICA ÎNLOCUIRII REGINELOR. Greșeli frecvente pe care le fac apicultorii

02 mai 2022

PREȚURILE AU LUAT-O RAZNA. Cât costă puii, bobocii și rățuștele în acest an?

18 mai 2022

EVODIA – SPECIA SALVATOARE A APICULTORILOR. Acest copac nu are concurenți la volumul de miere livrat

29 apr 2022

DAVID BECKHAM S-A APUCAT DE APICULTURĂ. Fostul fotbalist intenționează să lanseze o afacere cu miere organică

06 mai 2022
Din aceeași categorie

10 DESTINAȚII TURISTICE DIN MOLDOVA – incluse în lista zonelor cu însemnătate UNESCO

23 mai 2022

DESTINAȚII TURISTICE GASTRONOMICE DE VIZITAT ÎN ZONA PARCULUI NAȚIONAL NISTRUL DE JOS

20 mai 2022

DESTINAȚII TURISTICE ÎN ZONA CODRILOR MOLDOVEI. O rețea de trasee pentru drumeții a fost lansată recent

12 mai 2022

LA CAHUL, A FOST CREAT UN NOU CLUSTER TURISTIC - „VIA CAHUL”

29 apr 2022

TURISMUL RURAL DIN ȚARA NOASTRĂ, PREGĂTIT DE UN NOU SEZON

25 apr 2022

TURISMUL RURAL ÎN OBIECTIVUL FAO: Zona Chetrosu din Drochia își va transforma atracțiile turistice într-un brand internațional

TURISMUL RURAL ÎN OBIECTIVUL FAO: Zona Chetrosu din Drochia își va transforma atracțiile turistice într-un brand internațional

TURISMUL RURAL ÎN OBIECTIVUL FAO: Zona Chetrosu din Drochia își va transforma atracțiile turistice într-un brand internațional

loading ...