https://www.facebook.com/agromedia.md/ https://www.instagram.com/agromedia.md/ https://www.youtube.com/channel/UCzZqYdSFtDc62a7O3EXEmPQ
Weather forecast for Chisinau
20.55 EUR
17.24 USD
0.23 RUB
4.22 RON
0.60 UAH
PANDEMIA NU A FOST UN OBSTACOL. Online-ul unește ambele maluri ale Prutului și îi ajută pe vinificatori să fie mai aproape de consumatorii străini

PANDEMIA NU A FOST UN OBSTACOL. Online-ul unește ambele maluri ale Prutului și îi ajută pe vinificatori să fie mai aproape de consumatorii străini

20 jul 2020


Inițiative noi de promovare a vinului produs în Moldova. Din cauza imposibilități organizării evenimentelor, Oficiul Național al Viei și Vinului a venit cu propunerea de a organiza degustări online, în cadrul campaniei “Wine of Moldova Stories by Diana Pavelescu”, destinat publicului din România – cea mai mare piață de desfacere pentru vinurile moldovenești. În cadrul proiectului ambițios au avut loc 10 degustări desfășurate într-un format nou, la care au articipat 100 de oameni, inclusiv persoane publice de pe ambele maluri ale Prutului. Evenimentele au adunat zeci de mii de vizualizări în mediul online. 30 de vinuri selecte produse de vinificatori reuniți sub umbrela brandului vinicol de țară “Wine of Moldova. A legend alive” au făcut senzație și au adus un plus valoare vinăriilor din țară. Gazda evenimentului, Diana Pavelescu, secretar general al Asociației Degustărilor Autorizați din România, a povestit în fiecare ediție despre istoria celor 20 de vinării care au participant în campanie și cu ce bucate pot fi asortate vinurile degustate. La fiecare sesiune live, câte un invitat notoriu din Republica Moldova sau România a creat o atmosferă plăcută, oferind un schimb de experiență și impresii față de vinurile degustate. Cele zece sesiuni online au acumulat peste 42 de mii de vizualizări și aproape 400 de aprecieri -  cifre impresionante care arată interesul sporit al consumatorilor de peste Prut pentru de vinurile noastre.

“Oficiul Național al Viei și Vinului va continua să implementeze inițiative destinate promovării produsului mândriei naționale – Vinul Moldovei, în mod special, în mediul online, întrucât inovațiile ne ajută să fim prezenți dincolo de frontiere. Campania “Wine of Moldova Stories by Diana Pavelescu” demonstrează acest lucru – online-ul ne unește și ne ajută să fim aproape de consumatorii noștri străini, să călătorim virtual, să vizualizăm și să aflăm despre cultura și specificul vinăriilor din țară. Vom continua să implicăm persoane influente în proiectele noastre naționale și internaționale, fiind mai aproape de mediul digital și de inovații”, a declarat Gheorghe Arpentin, directorul ONVV. 
 
În fiecare ediție live, câte 3 vinuri de la 3 vinării diferite au crescut apetitul degustatorilor și au trezit interesul pentru a le cunoaște mai temeinic. 
Totodată, despre impresiile  vinurilor moldovenești au povestit mai mulți interpreți cunoscuți din Republica Moldova și România, printre care: Dara, Zoli Toth, Doru Trascău, Viorica Pintilie, Roman Iagupov, Dan Byron, Lidia Scarlat, Irina Sârbu, Nadia Trohin și Alex Calancea.

“Vinurile noastre îmi place să le asortez cu gustările ușoare, savuroase, spre exemplu un rose ar merge perfect cu o plăcintă cu vișine. Despre vinuri, cântăm și în piesa „Sânzâiene”, a declarat Roman Iagupov, solistul “Zdob și Zdub”.

“În Moldova, am avut parte de o experiență plăcută, am descoperit oameni frumoși și foate pasionați de munca pe care o fac, care cunosc bine această industrie vitivinicolă și pe care o combină cu gastronomia națională”, a spus Zoli Toth, artist din România. 
 
În cadrul degustările au mai fost abordate teme care se referă la istoria vinăriilor, au foat prezentate soiurile de struguri, specificul zonelor cu indicație geografică protejată, dar și medaliile pe care vinurile moldovenești le-au obținut la concursuri naționale și internaționale. 

“Vinul Moldovei continuă să trezească interesul atât al consumatorilor străini, cât și al experților de peste hotare. Asta pentru că dispune de o calitate incontestabilă, fapt demonstrat și prin creșterea numărul de premii în palmares. Din acest motiv, dar și pentru că România continuă să fie interesată de vinurile moldovenești, ne-am propus să continuăm să educăm consumatorul de peste Prut, oferindu-i posibilitatea să deguste și să afle de unde provine vinul pe care îl are în pahar”, a menționat Diana Pavelescu, gazda campaniei. 

În același timp, participanții și urmăritorii sesiunilor live au aflat despre magazinele online și offline de unde pot procura vinurile preferate produse în Republica Moldova. Campania a fost lansată la începutul lunii mai, iar în fiecare sâmbătă, începând cu ora 18:00, pe pagina de facebook Wine of Moldova, Wine of Moldova România și a Dianei Pavelescu, toți doritorii au putut urmări transmisiunile online din timpul degustărilor ghidate. Peste 85% din vinurile îmbuteliate sunt comercializate pe piețele externe, iar România deține întâietate în rândul țărilor importatoare de vinuri moldovenești, atât după volum, cât și după veniturile generate. În 2019, pe piața românească a înregistrat o creștere cu 11% în ce privește volumul vinului exportat și 25% în ce privește valoarea încasărilor.

 

VINURILE DE LA KARAGANI, în curând și pe rafturile din magazinele britanicilor
28 nov 2020
APICULTORII ÎȘI PREGĂTESC ALBINELE DE IERNAT. Care sunt ultimele tratări din stupuri înainte de perioada geroasă, afli AICI
26 nov 2020
PREȚUL MAJORAT LA CEREALE GENEREAZĂ SCUMPIRI ÎN LANȚ. Fermierii: În sfârșit, au ajuns la valoarea cuvenită!
24 nov 2020
GHEORGHE ARPENTIN: despre progrese, programe pentru asigurarea calității, extinderea noilor piețe externe și despre cel mai mare număr de medalii pentru Vinul Moldovei
21 nov 2020

PANDEMIA NU A FOST UN OBSTACOL. Online-ul unește ambele maluri ale Prutului și îi ajută pe vinificatori să fie mai aproape de consumatorii străini

PANDEMIA NU A FOST UN OBSTACOL

Online-ul unește ambele maluri ale Prutului și îi ajută pe vinificatori să fie mai aproape de consumatorii străini

PANDEMIA NU A FOST UN OBSTACOL. Online-ul unește ambele maluri ale Prutului și îi ajută pe vinificatori să fie mai aproape de consumatorii străini

loading ...