Potrivit sursei citate, fermierii vor ieși la protest cu tractoarele. Traficul camioanelor va fi complet blocat. Și ceilalți șoferi ar trebui, de asemenea, să se aștepte la dificultăți. Manifestarea este programată pentru 3 februarie.
Ne așteptăm la discuții concrete, semnificative. Vrem să dăm socoteală pentru ceea ce a ajuns în țara noastră. Până în prezent, prim-ministrul Kowalczyk folosește date învechite și ne informează despre ceea ce a fost primit în Polonia până în septembrie. Omite complet octombrie, noiembrie și decembrie, când a fost cel mai mare flux de cereale. Nimeni nu știe cu adevărat cât de mare este problema cu care ne confruntăm. Vrem să aflăm ce s-a întâmplat cu cerealele tehnice, cu uleiul tehnic. Suntem îngroziți că, posibil, folosim deja uleiuri tehnice în casele noastre. Suntem hrăniți cu cuvinte goale, între timp, se dezvoltă infrastructura sub ferestrele noastre, ceea ce ne va permite să creștem importurile din Ucraina, spune Wiesław Gryn, vicepreședintele Societății Agricole Zamość.
Ce solicită fermierii polonezi?
- Prezentarea corectă a cantității cerealelor care au ajuns până acum în Polonia.
- Introducerea unui depozit pentru cereale care intră din porturile sau granițele țărilor vecine prin coridor. În cazul în care nu există astfel de posibilități legale, asociația propune organizarea unui convoi care să meargă din punctul A în punctul B. Pentru ca aceste mașini să nu „se piardă” pe drum.
- Introducerea unei taxe de 50% la cereale. După cum subliniază fermierii, deși însuși conceptul de cereale tehnice a încetat să mai existe, alte cereale intră în țară în același mod.
- Cerința de a informa pe un site web special creat al Ministerului Agriculturii cine este destinatarul și procesatorul final de cereale. Unde se răspândește în țară, câte cereale pleacă de fapt în străinătate. Potrivit protestatarilor, marile companii nu cumpără direct de la graniță – pe parcurs sunt firme mici care „spălă” aceste cereale. În companiile mari, există deja una „poloneză”, cumpărată de la companii poloneze, motiv pentru care o indicare clară a traseului pe care îl parcurg aceste transporturi este, în opinia lor, crucială.
- Lansarea achiziției de intervenție de cereale, porumb și rapiță pentru fermieri. La prețuri de piață, nu la prețuri de intervenție.
- Suspendarea pentru următoarea perioadă a Acordului Verde cu toate consecințele sale pentru a egala șansele și competitivitatea agriculturii poloneze într-o coliziune cu agricultura ucraineană.