Prima navă a folosit culoarul temporar pentru navele comerciale către/dinspre porturile din Odessa. Acest lucru a fost raportat de viceprim-ministrul pentru reconstrucția Ucrainei, ministrul dezvoltării comunitare, teritoriilor și infrastructurii Oleksandr Kubrakov, transmite AGROMEDIA, cu referire la Agroportal.
Nava de containere JOSEPH SCHULTE (pavilionul Hong Kong) a părăsit portul Odessa și se deplasează de-a lungul coridorului temporar, stabilit pentru navele civile către/dinspre porturile Ucrainei de la Marea Neagră. La 16 august 2023, nava de containere, care se afla în portul Odessa din 23 februarie 2022, a părăsit farul Vorontsovskii și s-a îndreptat către Bosfor. Peste 30.000 de tone de marfă (2.114 containere), inclusiv alimente, se află la bord, a clarificat el.
Potrivit ministrului, coridorul va fi folosit în primul rând pentru evacuarea navelor care se aflau în porturile ucrainene Chornomorsk, Odessa și Piidennii în momentul invaziei.
Potrivit instrucțiunilor de navigație ale Forțelor Armate ale Ucrainei nr. 6, rutele temporare de trafic ale navelor civile către/dinspre porturile maritime ale Ucrainei de la Marea Neagră au început să funcționeze pe 8 august 2023, a adăugat Kubrakov.
Ucraina a propus această rută în apelul său la Organizația Maritimă Internațională (IMO). Consiliul OMI recunoaște dreptul internațional al Ucrainei la navigație comercială liberă și solicită Rusiei să oprească orice amenințări și să adere la convențiile internaționale, a scris el.
Și a amintit că ultima navă a părăsit „coridorul cerealelor” pe 16 iulie din portul Odessa. După încheierea acordului, Federația Rusă a recurs la atacuri aeriene sistematice asupra infrastructurii portuare pentru a opri exporturile agricole ucrainene.