TRANSPORTUL CEREALELOR PRIN PORTURILE DUNĂRENE DEVINE SI MAI SCUMP

23 aug 2023
Tarifele de transport fluvial și maritim cresc și mai mult, odată cu creșterea cererii din regiunea Mării Negre. Acest lucru este raportat de analiștii Spike Brokers.
 
Lipsa unor soluții eficiente pentru încărcarea cerealelor ucrainene în portul Constanța limitează semnificativ fluxul de mărfuri prin port și crește costul încărcării cu cereale ucrainene a navelor. Marfa directă către Spania cu o navă cu o încărcătură de 9-10 mii de tone poate fi mai profitabilă decât livrarea de cereale cu șlepuri la Constanța, transbordarea cu o navă clasa „Panamax” și expedierea în Spania, explică analiștii.
 
Tarifele de piață pentru transportul pe apă sunt următoarele:
  • 1-3 mii tone Izmail, Ucraina - Constanta, Romania 40-45 €;
  • 9-10 mii tone Izmail, Ucraina - Tarragona, Valencia, Spania 72-75 €;
  • 25-35 mii tone Constanta, Romania - Tarragona, Spania 19-22 €;
  • 55-65 mii tone Constanta, Romania - Tarragona, Spania 15-18 €.
Ritmul exportului cu ajutorul transportului rutier continuă să crească în direcția Europei. În perioada 1 - 21 august, exportul total de produse agricole cu transport rutier a fost de 337 mii tone, faţă de 275 mii tone în iulie şi 308 mii tone în iunie pentru aceeaşi perioadă. Rapița, uleiul de floarea-soarelui, grâul și carnea de pasăre reprezintă cea mai mare parte a exporturilor cu transportul rutier, spun analiștii.
 
Transportarea cu basculantele sunt cele mai populare în direcția porturilor Dunării și portului Constanța. Cererea de mașini cu copertine este destul de scăzută.
 
Tarifele de piață pentru transportul cu autoturismul în Ucraina sunt:
  • ex. Ucraina - Lun. Italia 130-150€
  • ex. Ucraina - sud Romania 75-85€
  • ex. Ucraina - Est Germania 110-120€
  • centru. Ucraina - sud Romania 65-75€
  • centru. Ucraina - porturi dunărene 30-40€ fără TVA
loading ...