CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

29 mar 2021
 #ePosibilAcasă este o campanie de susținere, promovare și valorificare a succeselor antreprenorilor și profesioniștilor din diferite domenii cheie de activitate economică, derulate în ultimii șase ani, prin Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK.

În cadrul acțiunii, au fost selectați antreprenori care au devenit un model și care vin din diverse domenii - industria ușoară, vinificație și turism,  IT, ingineria de precizie și industria creativă din Republica Moldova. Sunt producători locali, care contribuie la dezvoltarea economică a țării.

#ePosibilAcasă este mesajul prin care Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK, vrea să încurajeze inițiativele antreprenoriale și să demonstreze că, succesul și bunăstarea economică sunt posibile și aici, acasă, în Republica Moldova.



Doina Nistor, directoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK, a declarat că “în spatele oricărei reforme, proiect, sau companie se află oamenii. Campania #ePosibilAcasă vrea să-i scoată în prim-plan, să le promoveze meritele și succesele.  Proiectul de Competitivitate a susținut, de-a lungul ultimilor 6 ani, 965 de antreprenori, pentru a deveni mai eficienți pe piața locală și internațională. E vorba despre producători, antreprenori, creatori și specialiști din diverse domenii de activitate, oameni care au investit în propriile afaceri chiar și în perioada de criză pandemică, și-au dezvoltat aptitudinile, au ajustat întreprinderile și au creat locuri de muncă acasă pentru membrii comunității”, a menționat Doina Nistor.

#ePosibilAcasă prezintă transformările prin care au trecut protagoniștii și afacerile lor, relatate prin prisma istoriilor a peste 60 de beneficiari. Micii antreprenori au reușit să-și ajusteze procesul de lucru la modelele moderne, să-și lărgească piața de desfacere a produselor prin exporturi, sau să doteze întreprinderile cu echipamentul necesar pentru o eficacitate mai bună a procesului de lucru.

Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK, susține sectoarele cheie din industrie din 2015. Însă USAID, împreună cu guvernul Suediei și al Marii Britanii acordă suport pentru aceste industrii de mai bine de 15 ani, iar fiecare dintre ele a cunoscut o transformare radicală în urma acestor investiții și parteneriate.
Aceste industrii au un rol critic în asigurarea prosperității țării, oferind locuri de muncă și o sursă de venit pentru aproximativ 320.000 de moldoveni. Noile investiții, generate de firmele asistate de USAID, Suedia și Marea Britanie, au atins suma de 259 milioane de dolari.
Industria vitivinicolă a atins succese remarcabile și a cunoscut o dezvoltare extraordinară. Susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia, a facilitat crearea brandului de țară Wine of Moldova, care a unit toți producătorii autohtoni de vin sub aceeași umbrelă și i-a ajutat să-și promoveze producția pe piața internațională. Crearea Asociației Micilor Producători de Vinuri a oferit oportunități pentru dezvoltarea micilor producători de vinuri. Rezultatele nu s-au lăsat așteptate. Vinurile Moldovei au cucerit sute de medalii la competiții internaționale cu renume, iar Republica Moldova și-a făcut un nume internațional de prestigiu în domeniul vitivinicol.

Industria turismului rural a fost cel mai grav afectată de criza pandemică. Dar setarea corectă a priorităților a permis pensiunilor turistice să-și continue activitatea, demonstrând reziliență în aceste timpuri grele. USAID, Suedia și UK investesc în crearea huburilor turistice și dezvoltarea turismului intern sustenabil, care oferă o alternativă de venituri, mai ales pentru familiile din regiunile rurale.  Moldova are o cultură distinctă, și ospitalieră, transformând turismul într-un stimulent important pentru progresul socioeconomic.
          
 
Top știri

ZIUA INTERNAȚIONALĂ A FEMEILOR DIN MEDIUL RURAL

15 oct 2021

CÂNEPA INDUSTRIALĂ - AUTORIZATĂ? A fost inițiată modificarea reglementărilor de utilizare a plantei

15 oct 2021

CONCURS ÎNCHEIAT. Au fost anunțate cele 10 câștigătoare din stânga Nistrului. În ce vor investi cei 10000 USD

14 oct 2021

INSTITUTUL ”SELECȚIA” ÎN VIZORUL AUTORITĂȚILOR: Ne dorim ca centrele de cercetare să poată funcționa după tehnologii moderne

14 oct 2021

CÂND ESTE BINE DE TĂIAT MERII? Mai multe informații utile află aici

14 oct 2021
Din aceiași categorie

PRIMELE CIREȘE AU PREȚ DE "LUX". Un kilogram costă până la 150 de lei

10 mai 2020

A FURAT UN STUP CA SĂ DEVINĂ APICULTOR. Cazul unui bărbat din Râbnița, de râs și de plâns. Detalii, AICI

23 jun 2021

GUVERNUL A DECIS: Produsele autohtone vor ocupa 50 la sută din rafturile comerciale. Câte din ele se conțin în lista aprobată

15 jul 2021

DE CE MIEREA DE SALCÂM DIN ACEST AN COSTĂ 150 LEI DE KILOGRAM? Vezi argumentele apicultorilor

16 jun 2021

VIN ÎNGHEȚURILE. Meteorologii au anunțat Cod Galben în toată țara

17 sep 2021

CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

loading ...