https://www.facebook.com/agromedia.md/ https://www.instagram.com/agromedia.md/ https://www.youtube.com/channel/UCzZqYdSFtDc62a7O3EXEmPQ
Weather forecast for Chisinau
21.27 EUR
17.88 USD
0.25 RUB
4.32 RON
0.67 UAH
CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

29 mar 2021
 #ePosibilAcasă este o campanie de susținere, promovare și valorificare a succeselor antreprenorilor și profesioniștilor din diferite domenii cheie de activitate economică, derulate în ultimii șase ani, prin Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK.

În cadrul acțiunii, au fost selectați antreprenori care au devenit un model și care vin din diverse domenii - industria ușoară, vinificație și turism,  IT, ingineria de precizie și industria creativă din Republica Moldova. Sunt producători locali, care contribuie la dezvoltarea economică a țării.

#ePosibilAcasă este mesajul prin care Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK, vrea să încurajeze inițiativele antreprenoriale și să demonstreze că, succesul și bunăstarea economică sunt posibile și aici, acasă, în Republica Moldova.



Doina Nistor, directoarea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK, a declarat că “în spatele oricărei reforme, proiect, sau companie se află oamenii. Campania #ePosibilAcasă vrea să-i scoată în prim-plan, să le promoveze meritele și succesele.  Proiectul de Competitivitate a susținut, de-a lungul ultimilor 6 ani, 965 de antreprenori, pentru a deveni mai eficienți pe piața locală și internațională. E vorba despre producători, antreprenori, creatori și specialiști din diverse domenii de activitate, oameni care au investit în propriile afaceri chiar și în perioada de criză pandemică, și-au dezvoltat aptitudinile, au ajustat întreprinderile și au creat locuri de muncă acasă pentru membrii comunității”, a menționat Doina Nistor.

#ePosibilAcasă prezintă transformările prin care au trecut protagoniștii și afacerile lor, relatate prin prisma istoriilor a peste 60 de beneficiari. Micii antreprenori au reușit să-și ajusteze procesul de lucru la modelele moderne, să-și lărgească piața de desfacere a produselor prin exporturi, sau să doteze întreprinderile cu echipamentul necesar pentru o eficacitate mai bună a procesului de lucru.

Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK, susține sectoarele cheie din industrie din 2015. Însă USAID, împreună cu guvernul Suediei și al Marii Britanii acordă suport pentru aceste industrii de mai bine de 15 ani, iar fiecare dintre ele a cunoscut o transformare radicală în urma acestor investiții și parteneriate.
Aceste industrii au un rol critic în asigurarea prosperității țării, oferind locuri de muncă și o sursă de venit pentru aproximativ 320.000 de moldoveni. Noile investiții, generate de firmele asistate de USAID, Suedia și Marea Britanie, au atins suma de 259 milioane de dolari.
Industria vitivinicolă a atins succese remarcabile și a cunoscut o dezvoltare extraordinară. Susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia, a facilitat crearea brandului de țară Wine of Moldova, care a unit toți producătorii autohtoni de vin sub aceeași umbrelă și i-a ajutat să-și promoveze producția pe piața internațională. Crearea Asociației Micilor Producători de Vinuri a oferit oportunități pentru dezvoltarea micilor producători de vinuri. Rezultatele nu s-au lăsat așteptate. Vinurile Moldovei au cucerit sute de medalii la competiții internaționale cu renume, iar Republica Moldova și-a făcut un nume internațional de prestigiu în domeniul vitivinicol.

Industria turismului rural a fost cel mai grav afectată de criza pandemică. Dar setarea corectă a priorităților a permis pensiunilor turistice să-și continue activitatea, demonstrând reziliență în aceste timpuri grele. USAID, Suedia și UK investesc în crearea huburilor turistice și dezvoltarea turismului intern sustenabil, care oferă o alternativă de venituri, mai ales pentru familiile din regiunile rurale.  Moldova are o cultură distinctă, și ospitalieră, transformând turismul într-un stimulent important pentru progresul socioeconomic.
          
 
PIAȚA ANGRO DE LA RÂȘCANI FINALIZATĂ. Cât a costat proiectul și de când își începe activitatea unitatea comercială
02 aug 2021
DOCTORUL CARE DĂ VIAȚĂ LAPTELUI ȘI-L TRANSFORMĂ-N CAȘCAVAL. Afacerea lui Gheorghe Guzun a ajuns peste hotare
02 aug 2021
NOILE TEHNOLOGII DE POST-RECOLTARE A FRUCTELOR AU TRECUT NISTRUL. Cine este fermierul care le aplică
02 aug 2021
ULTIMA LUNĂ DE VARĂ VINE CU GUST DE... FURTUNĂ. Prognoza meteo pentru următoarea săptămână
02 aug 2021

CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

CUM ȘI DE CE #ePosibilAcasă? După șase ani, campania de susținere a antreprenorilor prezintă cele mai interesante istorii de succes

loading ...