Pandemia de COVID-19 a anulat multe evenimente importante din acest an, însă nu și cea mai mare expoziție din spațiul CSI, “WorldFood Moscow”. Producătorii și exportatorii de fructe, membri ai Asociației “Moldova-Fruct”, participă în perioada 22-25 septembrie la acest eveniment. Plecarea a fost organizată la inițiativa Asociației “Moldova-Fruct”, în parteneriat cu Agenția de Investiții.
“Este a noua participare a Asociației, sub brandul Moldova-un gust deosebit, la această expoziție. În acest an, organizatorii au fost nevoiți să țină cont de pandemie, iar interesul de a participa a fost afectat direct de restricțiile de deplasare impuse de mai multe țări. Totuși, expoziția “WorldFood Moscow” este unicul eveniment de anvergură din regiunea noastră care nu a fost anulat și se desfășoară în mod tradițional”, susține Iurie Fală, director executiv al “Moldova-Fruct”.

În acest an, “Moldova-Fruct” este prezentă la Moscova cu nouă identitate vizuală, aprobată la începutul anului și un stand modern. Astfel, 10 companii autohtone propun potențialilor cumpărători fructe în stare proaspătă: mere, prune, struguri de masă, dar și conserve din fructe și legume – produse moldovenești care sunt comercializate tradițional pe piața CSI.
“Deși în ultimii ani, piața pentru unele fructe a fost diversificată, pentru mere piața rusă rămâne încă una de bază. În acest sezon, ținând cont de efectele secetei, sperăm să putem exporta 170-200 mii tone de mere, 30-35 mii tone de prune și în cazul unei recolte bune - 40 mii tone de struguri de masă”, menționează Iurie Fală.
“WorldFood Moscow” este vizitată tradițional de reprezentanți ai tuturor rețelelor de comerț din Rusia, Kazahstan, Mongolia, Belarus – piețe tradiționale pentru fructele moldovenești. Expoziția reprezintă o platformă de comunicare dintre exportatori și importatori, o posibilitate de a analiza și a face cunoștință cu cerințele și tendințele pieței, este locul unde se întâlnesc partenerii cu experiență de colaborare, dar se stabilesc și noi contacte. La ediția din acest an a expoziției “WorldFood Moscow”s-au înregistrat peste 20 mii de vizitatori.