
Compania Ionex-Trans din satul Costești a decis să implementeze ambalarea de tip flow pack urmare a solicitărilor clienților de pe piața europeană. Ambalarea flow pack este ideal pentru vânzarea cu amănuntul a produselor în rețelele de magazine și a devenit mult mai solicitat de consumatori, în special după introducerea restricțiilor pandemice, când cerințele de igienă în rețelele comerciale au devenit mai exigente. În prezent compania exportă cireșe, prune, mere, caise și struguri de masă în România, Germania, Țările Baltice și unele țări din spațiul CSI.

Ce este ambalarea de tip flow pack? Înfășurarea cu folie de plastic a caserolelor cu produsele atent sortate și cântărite. Noul echipament permite companiei să ambaleze până la 60 de caserole într-o minută. Acest tip de pre-ambalarea oferă multiple avantaje, cum ar fi asigurarea igienei pe parcursul manipulării fructelor sau strugurilor ambalați, extinderea termenului de valabilitate, reducerea pierderilor de greutate din cauza deshidratării, dar și posibilitatea de a personaliza ambalajul conform strategiei comerciale proprii sau cerințelor clientului. Pentru a valorifica la maxim capacitatea echipamentului de ambalare flow-pack, compania intenționează să presteze servicii de ambalare și altor producători și exportatori din regiune.
Ion Ionaș, administratorul companiei Ionex-Trans, afirmă că datorită noii tehnologii de ambalare a fructelor și strugurilor proaspeți, va fi mult mai ușor să se conformeze cerințelor specifice ale pieței și standardelor internaționale, pentru că împachetarea este un factor determinant în procesul de negociere al unui contract. În acest fel, adițional certificărilor internaționale GLOBALG.A.P. și GRASP, compania va putea spori exportul de prune și struguri de masă, creând oportunități de dezvoltare și pentru alți fermieri-parteneri.
Echipamentul a costat circa 1,3 milioane de lei, USAID/APM oferind și asistență la dezvoltarea paginii web, mărcii comerciale și ambalajului personalizat a companiei Ionex-Trans.