TRAFICUL FEROVIAR DE MĂRFURI – MULT PREA LENT. Exportul de cereale se efectuează inclusiv din roada nouă

29 aug 2022
Reprezentanții Asociațiilor producătorilor și exportatorilor de produse agricole și cereale spun că, din cauza blocării porturilor din Ucraina, exportatorii sunt nevoiți să-și modifice traseele, utilizând căi alternative de transport.

În aceste condiții, declară că traficul feroviar de mărfuri a devenit prea lent, motiv pentru care loturile de mărfuri expediate nu ajung în termenii prestabiliți la destinație sau se alterează. În același context, în cadrul unei ședințe la minister, exportatorii au comunicat că își doresc reducerea timpului de așteptare și în cazul camioanelor la punctele de trecere vamale moldo-române.

Nu o singură dată am menționat că, începând cu 24 februarie, lanțul logistic a fost dat peste cap, inclusiv la capitolul calea ferată. Transportările au devenit foarte lente, dar la ședința organizată de Ministerul Agriculturii a participat și conducerea Căii Ferate din Moldova, domnul Tofilat, care a dat asigurări că la acest subiect se lucrează, este o conlucrare foarte bună atât cu părțile din Ucraina, cât și cu CFR-ul românesc, cu operatorii căii ferate române. Am primit asigurări că se depune tot efortul pentru ca transportarea mărfii pe calea ferată să nu se rețină atât de mult, pentru că reținerile chiar sunt foarte mari, a declarat Igor Grigoriev, președintele Asociației Exportatorilor și Producătorilor de Produse Agricole și Cereale, pentru AGROMEDIA.

Responsabilii de la Î.S. Calea Ferată din Moldova au declarat că, în prezent, atenția este focusată pe îmbunătățirea infrastructurii feroviare pentru a facilita operațiunile internaționale de transport de marfă și că partea română are nevoie de o perioadă de restructurare și adaptare la volumul de activități economice curente.

Cât despre trecerile vamale terestre, rândurile, la fel sunt foarte mari. Și aici avem o conlucrare bună cu vama românească. Sperăm mult că în cel mai apropiat timp, cel puțin la vama Leușeni să fie pusă în aplicare vămuirea comună, acțiune necesară despre care vorbim de foarte mult timp deja, a specificat președintele „Agrocereale”.

Reprezentanții Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare susțin că Moldova a început deja exportul de grâu din roada nouă, în pofida stocurilor mari rămase de anul trecut și a dificultăților întâmpinate la capitolul logistică.

Exportul se efectuează inclusiv din roada nouă. Da, este în cantități mai mici, dar și roada din acest an este mai mică, dacă luăm în comparație cu media pe ultimii trei ani, care a fost de circa 1 milion 8 mii de tone de grâu, a declarat Viaceslav Grigorița, șef Direcția Politici în Sectorul Vegetal, pentru AGROMEDIA.
 
Top știri
Din aceeași categorie
Știri recomandate

TRAFICUL FEROVIAR DE MĂRFURI – MULT PREA LENT. Exportul de cereale se efectuează inclusiv din roada nouă

TRAFICUL FEROVIAR DE MĂRFURI – MULT PREA LENT

Exportul de cereale se efectuează inclusiv din roada nouă

TRAFICUL FEROVIAR DE MĂRFURI – MULT PREA LENT. Exportul de cereale se efectuează inclusiv din roada nouă

loading ...