La gara Berest mun. Ungheni va activa primul terminal logistic multimodal din Republica Moldova, care va asigura conectarea țării noastre la coridoarele internaționale de transport.
Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării a găzduit o întâlnire a grupului de lucru interdepartamental privind implementarea proiectului de investiții „Complexul Logistic Berești” în parteneriat cu programul USAID „Reforme instituționale și structurale în Moldova”. Au fost lansate studii de fezabilitate pentru dezvoltarea acestei infrastructuri, scrie Moldpres.
Scopul studiului de fezabilitate, care va fi realizat în următoarele luni de către o companie internațională, este de a oferi guvernului o imagine de ansamblu asupra dezvoltării unui terminal logistic multimodal care să unească toate tipurile de transport de mărfuri: terestru, containere. , marfă generală. Pe baza acestui studiu, guvernul va putea identifica investitori internaționali dispuși să dezvolte un hub logistic regional în Moldova.
Secretarul de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Viorel Garaz, a menționat că dezvoltarea hub-ului logistic regional de la Berești va crea multe oportunități economice pentru Moldova, precum și beneficii pentru țările vecine. Potrivit acestuia, investițiile în dezvoltarea unui astfel de complex logistic vor fi semnificative, ajungând la câteva milioane de dolari, dar și veniturile din această infrastructură vor fi semnificative.
Conform analizei inițiale a oportunităților de dezvoltare modală, țara nu dispune în prezent de un sistem de transport intermodal. Principalele fluxuri de marfă din Moldova sunt în tranzit din Ucraina către UE. În lipsa acestei infrastructuri, Moldova este exclusă din intensitatea schimburilor comerciale, lipsită de venituri semnificative la bugetul de stat, iar partenerii din Est și Vest preferă să identifice rute care ocolesc Moldova. Odată cu dezvoltarea infrastructurii logistice, situația se va schimba.
Potrivit Ministerului Dezvoltării Economice, volumul mărfurilor transportate prin Moldova a crescut semnificativ în ultimii doi ani, în special din Ucraina, după ce infrastructura logistică a transporturilor a fost deteriorată, precum și din cauza crizei din regiune.