PRODUSELE MOLDOVENEȘTI AU POTENȚIAL PE PIAȚA DIN UCRAINA. Care sunt riscurile și provocările?

09 oct 2020

Piața ucraineană este una extinsă și are peste 40 de milioane de consumatori, iar doritorii de a exporta sunt încurajați să persevereze pentru a avea rezultate. Doar în ultimii cinci ani, importurile aici au crescut cu 13%, fapt ce demonstrează potențialul mare de consum. Aceasta este concluzia celei de-a 9-a sesiuni a programului „Export Morning”.
 
Ucraina se află pe locul 6 printre principalii parteneri comerciali, este al 9-lea partener de export și al 4-lea partener de import al Republicii Moldova. Piața ucraineană nu este valorificată la potențialul pe care îl deține, odată cu îmbunătățirea regimurilor administrative și vamale. Avem producători autohtoni care au reușit să depășească impedimentele pentru a se dezvolta pe piața vecină. Una din căile viabile pentru o dezvoltare rapidă este comerțul electronic, care comparativ cu cel clasic, prezintă avantaje în termen de logistică, promovare și accesibilitate”, a menționat Rodica Verbeniuc, director general al Agenția de Investiții.


În contextul pandemiei de COVID-19, participanții la conferință, au analizat oportunitățile pentru exporturile pe piața din Ucraina. Cele mai populare mărfuri autohtone solicitate în țara vecină sunt medicamentele, vinurile, strugurii, semințele de floarea soarelui și uleiurile petroliere. Totodată, Ucraina intră în top trei țări după numărul de turiști care vizitează Moldova.
 
Până la pandemie, 25% din oaspeții care ne vizitau erau din Ucraina. Avem un parteneriat cu vecinii noștri de mai bine de 10 ani, iar Complexul turistic Purcari devenise o destinație de weekend pentru oaspeții ucraineni. Acum suntem pe stand-by, dar sperăm să revenim după deschiderea frontierelor”, a precizat Ana Sandra, director, departamentul turism, din cadrul unei vinării.
 
În perioada pandemiei, 37% dintre consumatorii ucraineni au început să utilizeze metode de plată online pentru bunuri și servicii, 28 la sută au început să cumpere mai multe produse sănătoase, iar 19% achiziționează alimente online mai des decât înainte. Și pentru că magazinele online câștigă tot mai mult teren, cel mai mare retailer digital din Ucraina s-a extins acum un an și pe piața moldovenească, unde își propune să atragă producătorii autohtoni.
 
”Pentru a beneficia de platforma noastră, producătorii locali trebuie să-și adapteze procesele: să aibă o logistică bine stabilită pentru livrare, să fie deschiși pentru orice tip de plăți, să fie pregătiți cu procese pentru retur. Cunosc dorința furnizorilor locali de a ieși pe piața internațională, iar în magazinul nostru online vedem un partener strategic pentru aceste companii”, a spus Andrei Juc, director de magazin online.
Reprezentanții Ambasadei Republicii Moldova în Ucraina susțin că foarte des primesc solicitări din partea agenților economici moldoveni care vor să ajungă pe această piață.
 
Nu este ușor să pătrunzi pe piața ucraineană, dar este posibil. Avem diverse adresări, în special în sectorul agro-alimentar și Ambasada depune eforturi pentru a stabili contacte și a ajuta antreprenorii moldoveni. Recomandarea noastră pentru doritorii de a exporta este să studieze legislația ucraineană, să cerceteze piața și să nu renunțe”, a menționat Daniela Țurcanu, consilier economic, Ambasada Republicii Moldova în Ucraina.
 

Și autoritățile din țara vecină sunt deschise pentru producătorii și produsele moldovenești.
 
Cel mai înalt nivel al schimburilor comerciale dintre Ucraina și Moldova înregistrat în ultimii ani a depășit 900 de milioane de dolari – o cifră mare pentru țările noastre, ținând cont de niște piețe, considerate în curs de dezvoltare. Bineînțeles, în perioada de criză această cifră s-a micșorat și schimburile comerciale s-au redus, dar au rămas la fel de importante pentru antreprenori. Consider că stabilirea unor noi contacte și demararea unor noi proiecte necesită sprijin din partea structurilor guvernamentale din ambele țări”, a declarat Marco Șevcenco, ambasador Extraordinar și Plenipotențiar al Ucrainei în Republica Moldova.
 
Potrivit Biroului Național de Statistică, în anul 2019, Republica Moldova a exportat pe piața ucraineană mărfuri în valoare totală de 649,1 milioane de dolari, cu 1,25% mai puțin în comparație cu anul 2018.
 
 
Top știri

PETRU MIHOV: Mi-a fost de mirare că în 2021 Rusia a procurat de la noi soiuri roz. În Belarus, în Europa, mai vindem și struguri albi

12 jan 2022

STARTUP-URI ÎN AVANS: Subvenții de 75 milioane lei pentru proiecte agricole la sate, disponibile din anul viitor. Detalii

30 dec 2021

CE SE-NTÂMPLĂ ÎN STUPINE? Apicultorii îngrijorați de temperaturile care ar putea provoca albinele la zborul de curățare

04 jan 2022

VINĂRIA PURCARI A AJUNS PE WALL-STREET. Istoria de succes a lui Victor Bostan și a vinului care a cucerit întreaga lume

03 jan 2022

TOPUL CELOR MAI RECOMANDATE VINURI PENTRU ANUL 2022: Vezi aici lista din zece branduri

10 jan 2022
Din aceeași categorie

MAIA a semnat un Memorandum de colaborare cu Federația Națională a Grupurilor de Acțiune Locală din România

28 jan 2022

SCHIMB DE EXPERIENȚĂ ȘI BUNE PRACTICI ÎN DOMENIUL ÎMBUNĂTĂȚIRI FUNCIARE ÎNTRE REPUBLICA MOLDOVA ȘI ROMÂNIA

28 jan 2022

CALENDARUL FERMIERULUI. Ce lucrări ai de făcut în luna februarie în fermă

28 jan 2022

PRODUCĂTORII DIN DOMENIUL AGROALIMENTAR DIN MOLDOVA au vizitat fabrica de produse lactate Mugura și complexul agro-turistic Casa Timiș

28 jan 2022

Viorel GHERCIU: „UTA Găgăuzia înregistrează progrese, iar indicatorii ce țin de dezvoltarea agriculturii sunt în ascensiune”

28 jan 2022

PRODUSELE MOLDOVENEȘTI AU POTENȚIAL PE PIAȚA DIN UCRAINA. Care sunt riscurile și provocările?

PRODUSELE MOLDOVENEȘTI AU POTENȚIAL PE PIAȚA DIN UCRAINA

Care sunt riscurile și provocările?

PRODUSELE MOLDOVENEȘTI AU POTENȚIAL PE PIAȚA DIN UCRAINA. Care sunt riscurile și provocările?

loading ...