Calitatea fructelor moldovenești este din ce în ce mai apreciată de consumatorii din Europa. Zilele acestea, în Moldova se află omul de afaceri italian Piero Leone, care s-a arătat interesat de a colabora cu producătorii moldoveni, astfel încât în Italia să ajungă fructe uscate moldovenești și sucuri produse din fructe crescute în livezile noastre, transmite AGROMEDIA, cu referire la IPN.
Piero Leone s-a arătat interesat de prunele din Republica Moldova. Acesta cumpără de la producătorii noștri prune uscate, iar acum și-a propus să-și extindă afacerea.
Este a doua oară când ne aflăm în Republica Moldova, avem înțelegeri cu două companii moldovenești. Deja avem contractate 500 de tone de prune uscate. Vom mai avea întâlniri cu reprezentanții a două companii din sudul Moldovei, de la care ne dorim să procurăm și prune proaspete. Suntem foarte mulțumiți de calitatea produselor și sperăm la o colaborare fructuoasă, a spus omul de afaceri italian, Piero Leone.
El s-a arătat surprins de decizia Rusiei de a impune embargo produselor noastre, menționând că fructele moldovenești sunt de o calitate înaltă și pot fi consumate atât în stare proaspătă, cât și procesate.
Colaborăm cu Turcia și cu Chile. Atât timp cât Moldova avea ieșire pe piețele din Est, nu am avut posibilitatea să colaborăm cu producătorii de aici. Luând cunoștință de piața de aici, am descoperit o calitate foarte înaltă a produselor, în comparație cu alți producători cu care colaboram din bazinul Mării Mediterane. Coaja prunelor este subțire și atunci când sunt uscate sau deshidratate sunt mult mai moi și gustoase. Nu ne limităm doar la prune. Suntem foarte interesați de mere și caise. Nu e vorba doar de fructe uscate, dar ne dorim o colaborare și pentru a produce sucuri, a menționat afaceristul.
Businessman-ul italian colaborează de mai mult timp cu producătorii noștri și spune că este încântat de felul în care moldovenii știu să-și crească produsele. Piero Leone spune că fermierii moldoveni cunosc standardele de calitate europene și tind să le atingă.
Se observă un nivel scăzut de bunăstare, dar oamenii trăiesc în demnitate. Producătorii își cunosc meseria. Oamenii de afaceri moldoveni sunt pregătiți, cunosc prețurile, cunosc care sunt cerințele față de calitatea produselor. Nu propun prețuri mult prea joase, doar ca să-și vândă produsele, își cunosc valoarea muncii, își cunosc calitatea produselor. Cu ei putem avea negocieri destul de productive, a mai spus Piero Leone.