Moldova și-a consolidat poziția de producător de fructe de calitate la ediția 2024 a expoziției internaționale Fruit Attraction, desfășurată la Madrid, Spania, în perioada 8-10 octombrie. Participarea cu standul de țară „Moldova – taste makes the difference” a fost posibilă datorită suportului proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova, Agenției de Investiții și a Fondului Ukraine-Moldova American Enterprise (UMAEF).
Asociația Moldova Fruct alături de 12 companii membre producătoare și exportatoare au prezentat o gamă variată de fructe proaspete, precum: mere, prune și struguri.
Suntem mulțumiți de rezultatele obținute la Fruit Attraction. Participarea la acest eveniment ne-a permis să ne promovăm produsele pe piața Uniunii Europene care este extrem de competitivă și să stabilim contacte cu importatori din întreaga lume. Succesele anterioare, dar și cele recent obținute, ne motivează să continuăm eforturile de promovare a fructelor moldovenești la nivel internațional, a declarat Iurie Fală, Directorul executiv al APEF Moldova Fruct.
Unul dintre cele mai importante rezultate ale participării la Fruit Attraction este stabilirea unor noi parteneriate comerciale. Din cauza deficitului de mere și a prețului majorat a merelor din Polonia, anul acesta oferă o bună oportunitate pentru merele moldovenesti să ajungă în cantități mai mari pe piața UE. În cadrul expoziției, s-a înregistrat o cerere în creștere pentru merele din Moldova pentru Țările Scandinavice, Marea Britanie și altele state. De menționat că cererea vine de la rețele mari de supermarkete din UE, precum: Rewe Group, Coop Trading, Billa, Penny etc. Acest lucru implică și responsabilitate din partea producătorilor și exportatorilor autohtoni privind calitatea fructelor, cât cea a ambalajului.
Fruit Attraction este o bună ocazie pentru orice producător și exportator de a vedea cu cine concurează Moldova pe piața internațională. Mi-a reușit să extind lista contactelor către țările unde livram anterior și să stabilesc relații de colaborare cu insulele Maldive, către care ne propunem să livrăm mere, în premieră, săptămâna viitoare. De asemenea, mi-a reușit să discut cu importatori și să identificăm soluții de livrare a fructelor către Orientul Mijlociu, ținând cont de criza din Marea Roșie, a menționat Victor Cazacu, CEO Pro Inedit SRL.
Particip pentru prima dată la o expoziție internațională și țin să menționez că prezența implică atât deținerea calității, cât și a cantităților necesare pentru importatori. Am stabilit contacte cu potențiali parteneri din Marea Britanie, Germania și Belgia, iar aceștia erau interesați de cireșele, prunele și strugurii noștri. Ne dorim să fim și mai vizibili pe viitor pentru clienții noștri din Uniunea Europeană, motiv pentru care vom participa și la Fruit Logistica 2025, a declarat Dorina Tataru, administrator, Dor Fruct SRL.
Kurt Halder, importator de fructe și legume proaspete din Germania relatează că a început colaborarea cu producătorii moldoveni acum 6 ani.
Mă bucur să-i descopăr într-o continuă evoluție, la fel ca și standul țării, care pe an ce trece este tot mai creativ și mai frumos. Sunt interesat de achiziționarea prunelor moldovenești, a strugurilor și merelor, și în cadrul ediției din a acest an al expoziției am avut ocazia să salut producătorii, cu care lucrez de ceva timp, dar și să descopăr tineri ambițioși, interesați de exportul de fructe de calitate, a declarat Kurt Halder.
Ediția din acest an a Fruit Attraction numără 2100 de expozanți din circa 145 de țări și regiuni diferite ale lumii. Diversitatea produselor și serviciilor expuse vine în tandem cu fluxul de peste 105 mii de vizitatorilor profesioniști, în cele 3 zile ale evenimentului.