PRUNELE MOLDOVENEȘTI, APRECIATE PE PIAȚA DIN ITALIA. Iată care sunt cerințele italienilor

01 oct 2020
 
Prunele moldovenești cuceresc mai multe piețe europene. Recent, primul camion cu prune din recolta anului 2020, a ajuns în Italia. Reprezentanții companiei “Agarista Agricola” SRL care face parte din Asociația “Moldova-Fruct”, nu le-a fost frică de provocări și au ajuns pe această piață. Gospodăria agricolă are o experiență de comercializare a fructelor pe piața europeană, iar în sezonul trecut a vândut 200 tone de prune în Germania. Managerul întreprinderii susține că nu au avut cerințe specifice față de ambalaj, iar cumpărătorii italienii au acceptat prunele în lădițe de 10 kg.
 
Contactul cu importatorul l-am stabilit cu ajutorul Asociației “Moldova-Fruct”. Am transmis oferta noastră de prune și a fost acceptată. Din start am fost întrebați dacă deținem certificat GlobalG.A.P. și produs calitativ, cu fermitatea necesară și dacă se încadrează în normele maximale de reziduuri. Noi am prezentat rezultatele de laborator și am demonstrat că putem furniza prune de calitate. Am reușit să livrăm primul camion de prune și am avut solicitare de a mai livra alte 20 tone care la sfârșitul săptămânii vor ajunge în Italia”, a menționat Diana Vlasiuc, manager dezvoltare în cadrul Agarista Agricola SRL.
 
Importatorul italian este mulțumit de calitatea fructelor recepționate și vrea să viziteze producătorii de fructe din Moldova într-o misiune. Cumpărătorul spune că ar fi interesat să cumpere și cireșe moldovenești pentru sezonul următor.

Anul acesta facem câteva achiziții de probă, este vorba de câteva camioane cu prune, din anul următor am dori să lucrăm cu producătorii moldoveni în bază de program”, a spus importatorul Italian.
 
Reprezentanții Asociației “Moldova-Fruct” spun că rezultatele înregistrate de producătorul agricol sunt un motiv de mândrie și motivație pentru alți antreprenori.

Este un rezultat al eforturilor susținute în cadrul programului de mentorat la export pe piața UE, implementat de “Moldova-Fruct”, finanțat de Corporația Financiară Internațională și CBI-Olanda în cadrul proiectului: „Reforma Climatului Investițional în R.M.”. Grație acestui program, mai multe companii, membre ale Asociației “Moldova-Fruct” și-au construit strategii de marketing, implementează standarde de calitate, iar pe această cale au reușit să acceseze noi piețe”, susține Adrian Cojocaru, specialist marketing Moldova Fruct.
 
Scopul programului nostru este să „înarmăm” companiile agricole moldovenești cu instrumentele necesare atât teoretice cât și practice pentru accesarea piețelor înalt competitive din UE. Și foarte mult ne bucurăm când vedem primele succese în acest sens, care ne conving că cunoștințele și abilitățile noi obținute în cadrul programului sunt aplicate în practică de către companii și aduc rezultate frumoase și sperăm, de lungă durată”, menționează Felicia Pricop, specialist agribusiness în cadrul IFC.
 
În următoarea perioadă, specialiștii din companiile implicate în programul de mentorat la export vor participa la un curs de instruire prin care vor învăța să îmbunătățească abilitățile de comunicare, prezentare și negociere eficientă în managementul de afaceri.
loading ...