Vinexpo Paris, una dintre cele mai importante platforme pentru sectorul vinicol la nivel mondial a găzduit anul acesta și 18 vinării moldovenești. Acestea au participat la expoziție sub umbrela brandului vinicol de țară „Wine of Moldova. A legend alive”.
La eveniment, participă toate regiunile viticole ale Franței, se anunță tendințele sectorului vinicol pentru perioada următoare, în prezența unui număr mare de buyeri internaționali care își planifică achizițiile.
În ultima zi a evenimentului, Republica Moldova a fost în centrul atenției, găzduind un masterclass condus de jurnalistul și criticul de vinuri din Marea Britanie, Robert Joseph, actualmente consultant în cadrul Proiectului de Competitivitate și Reziliență Rurală (PCRR) al USAID Moldova. Alături de Excelența Sa, Ambasadoarea Republicii Moldova în Franța, Corina Călugăru, și Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului, Ștefan Iamandi, oaspeții s-au familiarizat cu planurile de viitor ale Vinului Moldovei și parcursul său incredibil pe scena mondială.
Corina Călugăru, Ambasadoarea Republicii Moldova în Franța:
Ceea ce trăim astăzi este o oportunitate. În următoarea decadă s-ar putea să nu vorbim despre o revoluție, ci despre o transformare sau reinventare, mai ales în industria vinicolă. Moldova este o țară cu un patrimoniu bogat și oameni harnici. Realizările noastre în industria vinului sunt un testament al sprijinului politic și internațional, dar cel mai important, al dedicației producătorilor noștri de vin și al rezilienței poporului nostru. Acesta, cred eu, este piatra de temelie a progresului nostru.
Directorul ONVV a reiterat succesul Vinului Moldovei pe piețele externe de export, pe măsură ce vinurile din categoria premium câștigă teren în străinătate.
Ștefan Iamandi, Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV):
După 10 ani revoluționari de la crearea unui brand vinicol de țară, exporturile de vinuri s-au triplat în valoare către țările din întreaga lume.
Robert Joseph, jurnalist de vinuri din Marea Britanie:
Oamenii s-au îndrăgostit de Vinul Moldovei și împărtășesc această pasiune cu alții. Totuși, nu este ușor să-ți faci vocea auzită. Deci, Moldova se află de abia la începutul drumului.”
Participarea vinăriilor reunite sub umbrela brandului vinicol de țară „Wine of Moldova. A legend alive” la Vinexpo Paris a fost organizată de către Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV) și cu suportul Proiectului de Competitivitate și Reziliență Rurală (PCRR) al USAID Moldova.
Participarea la Vinexpo Paris a avut loc în contextul în care Vinul Moldovei marchează un deceniu de revoluționare a sectorului vinicol național. În această perioadă, exporturile s-au reorientat spre piețele UE, iar vinificatorii continuă să investească în modernizarea podgoriilor și echipamentelor de vinificație de ultimă generație, sporind reputația țării drept producător de vinuri de calitate și o importantă destinație oenoturistică. În plus, soiurile autohtone de struguri cultivate într-o proporție tot mai mare și terroir-ul local confirmă statutul Moldovei de țară vinicolă în plină ascensiune.
La ediția din acest an, în cele 3 zile de Vinexpo, au participat 4070 de vinării din întreaga lume, iar vinurile prezentate au atras peste 41.000 de vizitatorii din 137 de țări, 40% dintre aceștia fiind oaspeți din străinătate.