Dorința consumatorilor de a folosi materiale biodegradabile naturale caracterizează piețele țărilor dezvoltate - precum UE și SUA. Prin urmare, utilizarea ambalajelor din carton pentru fructele și legumele proaspete este standardul industriei în aceste țări, precum și un segment în creștere în Europa de Est, unde ambalajele din carton înlocuiesc ambalajele din lemn. Peste 70% din toate fructele și legumele transportate în UE folosesc cutii de carton ondulat, transmite AGROMEDIA, cu referire la East Fruit.
Avantajele ambalajului din carton includ ușurința de exploatare și rezistența. Datorită mai multor straturi de hârtie, cutiile din carton se apropie ca rezistență de lemn. Ambalajul din carton ondulat combină rigiditatea structurală cu proprietățile de absorbție a șocurilor pentru a proteja conținutul de deteriorare. Unul dintre motivele pentru care funcționează atât de bine este designul său de bază, care utilizează un strat mijlociu ondulat pentru a absorbi impactul loviturilor.
Datorită greutății mici, în comparație cu alte tipuri de ambalaje, cel din carton poate conține mai mult produs. De exemplu, atunci când exportați piersici, o cutie de plastic reciclat conține 7,5 kg de piersici, în timp ce o cutie de carton de aceeași dimensiune conține exact 10 kg de piersici. Prin urmare, ambalajele din carton sunt folosite pentru transportul aerian al fructelor și fructelor proaspete și vă permite să economisiți până la 15% din costuri.
Ambalajele gata pentru vânzarea cu amănuntul (PRP), precum ambalajele pe raft, sunt un segment în creștere rapidă, în special în magazinele cu discount și magazinele de proximitate, deoarece spațiul este limitat. RRP funcționează nu numai pentru atenția consumatorului, ci și economisește costurile pentru forța de muncă. RRP cu grafică de înaltă calitate oferă producătorilor posibilitatea de a adăuga valoare produselor lor și de a ajunge la consumatori sub propriul lor brand.
De regulă, decizia este luată de cumpărător, iar pentru lanțurile de magazine ambalajul prioritar este cartonul ondulat, deoarece este cel mai igienic material, prelungind termenul de valabilitate al fructelor și legumelor și, ca urmare, reducând deșeurile. Astfel, cutia de carton deschide ușa producătorilor noștri către piețe dezvoltate precum Germania și Emiratele Arabe Unite, explică Zurab Alavidze, co-fondatorul celui mai mare producător de ambalaje din carton ondulat din Georgia.
Factory-1900 (Fabrica-1900), cel mai mare producător de carton ondulat din Georgia, a fost înființat în 2016. Producția pe o suprafață totală de 5,2 hectare are o capacitate de 10 milioane m2 de carton pe lună, din care se pot produce ambalaje pentru orice sector. Dar pentru a lucra cu sectorul agricol în creștere din Georgia, compania a trebuit să caute o abordare individuală în ceea ce privește concurența prețurilor și comenzile minime. Astfel, acum lotul minim este de 2000 de cutii de orice format si pot fi gata în 7-10 zile.
Pe lângă piața din Caucazul de Sud, Fabrica-1900 intenționează să includă piața din Germania, Spania și alte țări europene. Din cauza complicației logisticii și a prețurilor mari, avem ocazia să ne găsim nișa pe piața europeană și să înlocuim ambalajele chinezești cu un produs Made in Georgia, spune Alavdze.
În acest sezon, „Factory-1900” a introdus și o cutie specială de 18 kilograme pentru exportul de mere pe mare.
Odată cu diversificarea tot mai mare a piețelor de export ale producătorilor din regiune, există deja cerere pentru această cutie, comentează Alavidze.
Potrivit reprezentantului companiei, capacitatea întreprinderii, logistica convenabilă și prețul competitiv datorită costurilor scăzute ale energiei deschid oportunități pentru ambalajele din carton și pe piețele din Azerbaidjan, Armenia și Moldova.
Compania intenționează să investească în propria prelucrare a hârtiei și să o utilizeze ca materie primă pentru a optimiza costurile cu resursele și pentru a reduce impactul asupra mediului.