Uniunea Europeană continuă să fie principalul partener comercial al Republicii Moldova, cu o pondere a exporturilor de 65% din volumul total, conform studiului „Export Vision”, transmis de IPN. În ultimii zece ani, exporturile către UE au crescut semnificativ, față de 48% în 2013, diversificându-se totodată.
Produsele moldovenești, precum strugurii, prunele și cireșele, devin tot mai vizibile pe rafturile europene. Expertul Andrei Crigan de la Gateway-Partners a evidențiat că exporturile au crescut inclusiv din regiunea transnistreană, în pofida provocărilor economice locale, scrie IPN.
România rămâne lider între țările UE, cu 30% din exporturile moldovenești, conform Irinei Tolstousov, director-adjunct al Agenției de Investiții. Aceasta a subliniat că: Reziliența economică a Moldovei în fața crizelor poate fi susținută printr-o abordare multidimensională, orientată spre exporturi.
De la lansarea programului „Export Vision” în 2018, peste 700 de companii locale au beneficiat de sprijin pentru a accesa piețele europene, participând la cele 26 de ediții ale programului. Inițiativa oferă antreprenorilor informații despre cerințele pieței UE și oportunități comerciale, consolidând astfel cum este Moldovei pe scena internațională.